היסטרי: סדרת הלהיט של HBO חוזרת

"אוז", התוכנית המוערכת של רשת השידור האיכותית האמריקנית, תקבל סרט קצר שישמש כהמשכון • כל הפרטים שאתם לא בהכרח מצפים להם

"אוז". צילום: HBO

"אוז", סדרת המופת של רשת HBO ששודרה במשך שש עונות בין 1997 ל-2003 והתרחשה בין כותלי בית כלא נסיוני, חוזרת למסכים בהמשך רשמי - אבל לא כפי שדמיינתם (ולא, לא מדובר בסרטון הומוריסטי כמו זה של "הסופרנוס", שהיה אמנם חביב ומרגש, אבל רחוק מלהיות הדבר האמיתי).

"אוז", צילום: HBO

השחקן קירק אסבנדו, שגילם בסדרה את האסיר מיגל אלברז, הכריז בעמוד האינסטגרם שלו כי ב-1 במאי יושק ביוטיוב סרטון בשם "ZO" (היפוך מכוון של שם הסדרה "OZ"), שבו ייככבו השחקנים דין וינטרס ולי טרסגן, שגילמו ב"אוז" את האסירים ריאן אוריילי וטוביאס ביצ'ר בהתאמה. מדובר בשתיים מהדמויות הראשיות של הסדרה, ובין הבודדות ששרדו אותה עד סופה: אוריילי הוא פושע חמום מוח שריצה עונש מאסר עולם בגין אינספור עבירות אלימות, ביניהן הריגה בכלי רכב, ואילו ביצ'ר, עורך דין מצליח, ריצה 15 שנות מאסר בגין הריגה בכלי רכב בעת שנהג בשכרות.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by @kirkacevedo

הסרטון החדש, כך נמסר, יתמקד בחייהם של השניים אחרי שככל הנראה השתחררו מהכלא, ואסבנדו הבהיר כי אם יהיה לפרויקט "באזז טוב", המעריצים אולי "יזכו לראות סדרה". סיבה נוספת לאופטימיות: איש הטלוויזיה טום פונטנה, היוצר של "אוז" (וגם של "רצח מאדום לשחור" המעולה בפני עצמה), עומד מאחורי הסרט הקצר, שמהווה כאמור המשך ישיר ורשמי לסדרה.

"אוז", סדרת הדרמה ההמשכית הראשונה מבית HBO, עלתה לשידור שנתיים לפני "הסופרנוס" ושנה לפני "סקס והעיר הגדולה" - שתי אבני דרך נוספות של הרשת. היא גוללה את סיפורם של האסירים הכבדים והצוות של "עיר האזמרגד" - אגף מיוחד בבית כלא אמריקני באבטחה מירבית אשר היווה מעין ניסוי חברתי: רוב האסירים התחלקו לקבוצות אתניות ונהנו מחופש תנועה ופעולה רב יחסית, כאשר מטרת הסוהרים היתה להעניק לאסירים הזדמנויות שיקום ולמידה, במקום רק להתעמר בהם ולהעביר את הזמן עד סוף המשמרת. ספוילר: הניסוי, באופן כללי, לא בדיוק עבד, והטרגדיות והתקריות האלימות לא פסקו לפקוד את האגף. נו טוב, לפחות יצא לנו מזה טלוויזיה טובה.

"אוז", צילום: HBO

שחקנים ידועים רבים חייבים ל"אוז" התנעה ראשונית או מחודשת של הקריירות שלהם, ביניהם כריסטופר מלוני ("חוק וסדר"), הארולד פרינו ("אבודים") וג'יי קיי סימונס ("חוק וסדר", "המפענחת" וסרטי קולנוע רבים). גם ארני הדסון וריטה מורנו המוערכים כיכבו בה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר