דרמה בהוליווד: קוונטין טרנטינו גונז את סרטו האחרון בהחלט

"מבקר הקולנוע", שהיה אמור להיות הפרויקט העשירי והאחרון של הבמאי המוערך, כבר לא יצא לפועל • מהן הסיבות לכך? • האם טרנטינו יעבוד על פיצ'ר אחר?

קוונטין טרנטינו. צילום: רויטרס

לפי דיווחים עדכניים מהוליווד, קוונטין טרנטינו כבר לא מתכוון לביים את "מבקר הקולנוע" ("The Movie Critic") - סרט שעד היום (חמישי) לפנות בוקר אמור היה להיות הפרויקט הקולנועי העשירי והאחרון של הבמאי האמריקני המהולל, המתגורר בישראל עם אשתו דניאלה פיק.

טרנטינו כפי שעוד לא ראיתם (ארכיון)

אתר הקולנוע Deadline היה הראשון לדווח כי טרנטינו (61) החליט לוותר לגמרי על הפרויקט - כך לפי מקורות המקורבים לבמאי שהסבירו כי "הוא פשוט שינה את דעתו". ההערכות בתעשייה הן כי טרנטינו לא היה מרוצה מהתסריט של "מבקר הקולנוע", ואף ששכתב אותו לגמרי, התוצאה עדיין לא סיפקה אותו. בשל כך מחפש כעת הבמאי פרויקט אחר שיהווה את סרטו האחרון.

"מבקר הקולנוע", שלפי השמועות בראד פיט נמנה על כוכביו הראשיים, היה אמור לגולל את סיפורו של, ובכן, מבקר קולנוע זוטר שתרם מכישרונו למגזין פורנו בשנות השבעים. את ההשראה לסרט קיבל טרנטינו מג'וב מפוקפק שהיה לו כנער: מילוי מכונות אוטומטיות לממכר מגזינים למבוגרים וריקון המטבעות מתוכן. "הכל היה שם מאוד גס ומלוכלך מדי לקריאה, מלבד מגזין פורנו אחד עם עמוד קולנוע מעניין מאוד", סיפר הבמאי בשנה שעברה לעיתונאי Deadline באז במיגבויה, והוסיף כי "הסרט מבוסס על מישהו שבאמת חי פעם, אבל מעולם לא התפרסם".

קוונטין טרנטינו בפסטיבל קאן 2023, צילום: איי.אף.פי.

אף שטרנטינו לא חשף את זהות המבקר ואת שם המגזין, הוא הדגיש כי מושא הסרט שלו "היה מבקר מעולה, ציני שחבל על הזמן, מצחיק מאוד וגס רוח שקילל הרבה. הביקורות שלו היו שילוב בין הווארד סטרן לטראוויס ביקל (הדמות שגילם רוברט דה נירו ב"נהג מונית") - אם הוא היה מבקר קולנוע". נשמע מסקרן? חבל, כי כל זה, כאמור, כבר לא יקרה.

טרנטינו, צילום: רויטרס

נכון לעכשיו, סרטו האחרון של טרנטינו הוא "היו זמנים בהוליווד", שהושק אי שם ב-2019. בהנחה שלא נזכה לצפות בסרט החדש, יהיה אשר יהיה, לפני 2025 במקרה הטוב, מדובר בתקופת המתנה ששווה באורכה לפער הגדול ביותר בין שני סרטים של הבמאי - מ"ג'קי בראון" (1997) עד "להרוג את ביל" (2003). לא יפה לגרום לנו לחכות ככה, קוונטין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר