הסיפור של ספיר ברמן, אבי נשר ועוד: פסטיבל דוקאביב 2024 יוצא לדרך

פסטיבל הסרטים התיעודיים, שיתקיים זו הפעם ה-26, יציג השנה 13 סרטים דוקומנטריים של יוצרים ישראלים • מתי הוא יתקיים, אילו עוד סרטים יוצגו בו וכיצד יוזכרו בפסטיבל אירועי 7 באוקטובר? • כל הפרטים

אבי נשר. צילום: אורן בן חקון

פסטיבל דוקאביב יוצא לדרך: "אבי נשר: מילים להחלפה", סרטו של העיתונאי יאיר רוה על הבמאי המצליח, יפתח את פסטיבל הסרטים התיעודיים, שמהדורתו ה-26 תתקיים בתאריכים 23 במאי-1 ביוני בסינמטק תל אביב וברחבי העיר.

בנוסף לסרטו של רוה, בפסטיבל יוקרנו 12 סרטים חדשים של יוצרים ישראלים, בהם "ספיר", סרט העוסק בסיפורה של שופטת הכדורגל הטראנסית ספיר ברמן של קשת 12; "הצדק האחרון: שושלת אבוחצירא", סרטו של רפאל בלולו המתאר איך הפכה משפחת רבנים מאזור ספר במרוקו למשפחה הרבנית-ספרדית החשובה בישראל; "אפקט שטייף", המתלווה לצמתים הגדולים בחייה של העיתונאית הוותיקה הדס שטייף; "אם העולם הזה הוא ים", סרט דוקומנטרי-ביוגרפי המביא לראשונה למסך את סיפור חייו של המשורר נתן יונתן; "מבוקש: רוני קלדרון", שבליבו עומדת אגדת הכדורגל הישראלית רוני קלדרון, שהפך לברון סמים שנמלט מבתי כלא בישראל ובברזיל עד שנעלם, ועוד.

ספיר ברמן, מתוך הסרט התיעודי "ספיר", צילום: אוריאל סיני

לציון אירועי 7 באוקטובר, יוקרנו בפסטיבל ארבעה סרטים קצרים שהופקו ביוזמת ובתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, שנעשו מיד לאחר הטבח של מחבלי חמאס בתושבי עוטף עזה ודרום הארץ. נוסף על כך, תתקיים שיחה בנושא אתיקה ושימור הזיכרון בזמן מלחמה עם אנשי יוזמת "עדות 710", מאגר עדויות היסטורי של אירועי 7 באוקטובר, ויתקיים גם מפגש "מלחמה ואמת", מפגש עיתונאים מיוחד בהשתתפות נחום ברנע, שמעון אלקבץ, גלעד טוקטלי, אורי משגב וחן ליברמן, לרגל הענקת הפרס לסרט הישראלי הטוב ביותר בדוקאביב לזכרו של דב יודקובסקי ז"ל, העורך המיתולוגי של "ידיעות אחרונות", בהנחיית טלי מורנו.

הדס שטייף, צילום: יוסי זליגר

הסרטים בתחרות יתמודדו על פרסים בשווי כולל של כ-350 אלף שקלים, כאשר הסרט הישראלי שיוכתר כטוב ביותר מבין משתתפי התחרות, יזכה ב-60 אלף שקלים, בנוסף על כך שהוא יקבל מענק כספי לשיווק וקידום הסרט בסך 100 אלף שקלים מטעם מועצת הפיס לתרבות ולאמנות לקראת המרוץ לאוסקר. במסגרת התחרות יוענק גם פרס ראש עיריית תל אביב-יפו לסרט ביכורים, פרס יוסי קאופמן לבימוי באדיבות קרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה, פרס חבר השופטים באדיבות הראל השקעות בביטוח ושירותים פיננסיים, פרס העריכה ופרס הצילום באדיבות החברה הגיאוגרפית ופרס התחקיר על שם נילי טל ז"ל, יוצרת הדוקו המוערכת שהלכה לעולמה בחודש שעבר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר