"אפשר לראות בעיניים שלהם את הרצון לספר"

עשרות נערות ונערים בכפרי נוער ברחבי הארץ, המשתתפים בפרויקט של דוקאביב בתמיכת yes, הציגו בפני אנשי החברה את רעיונותיהם לסרטים שעליהם הם עובדים • "הפרויקט מחזק ומנגיש את היצירה הדוקומנטרית הישראלית, שחשובה היום יותר מתמיד"

משתתפי "דוקו יאנג" במשרדי yes. צילום: באדיבות yes

כ-60 נערות ונערים בכפרי נוער ברחבי הארץ, המשתתפים בפרויקט הסדנאות התיעודיות "דוקו יאנג" הגיעו אתמול (שני) למשרדי yes בכפר סבא, למפגש עם אנשי התוכן של החברה.

הנערים והנערות ערכו סיור במשרדי החברה, ביקרו בחדר השידור, השתתפו בסדנאות של מנהל המחלקה הדוקומנטרית של yes גיא לביא ושל מנהל יחסי הציבור של תוכן המקור שלומי בידני. כחלק מהסיור, הם הציגו רעיונות לסרטי דוקו קצרים שעליהם הם עובדים במסגרת הפרויקט.

משתתפי הפרויקט במשרדי yes, צילום: באדיבות yes

"דוקו יאנג" הוא פרויקט מבית דוקאביב בשיתוף האגף לאמנויות במינהל לחינוך התיישבותי-פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך, אשר פועל משנת 2013 במגוון פנימיות וכפרי נוער ברחבי הארץ. במסגרת הסדנאות, יוצרים בני ובנות הנוער סרטים תיעודיים קצרים בהנחיה ובליווי של מיטב יוצרי הקולנוע התיעודי בישראל. הסרטים מוצגים בהקרנת בכורה במסגרת הפסטיבל התיעודי המוערך דוקאביב, כאשר בשנים האחרונות זוכים הסרטים בפרויקט לתהודה רבה. זו השנה השנייה שבה yes מלווה את "דוקו יאנג", כאשר סרטי הפרויקט שיוצגו בפסטיבל דוקאביב יועלו ל-VOD של yes.

"מפגש עם יוצרים הוא תמיד מרגש, בטח מפגש עם יוצרים צעירים ומוכשרים בתחילת דרכם שממש אפשר לראות בעיניים שלהם את הרצון ליצור סרטים ולספר סיפור", אמר יקי ז'אק, מנהל אגף פרוגרמינג של yes. "החיבור בין שני הגופים מתבקש, ואני בטוח כי בעתיד הלא רחוק נראה סרטים רבים פרי עטם של בוגרי הפרויקט החשוב והמרגש הזה".

משתתפי "דוקו יאנג" במשרדי yes, צילום: באדיבות yes

לימור אהרונוביץ', מנכ"לית דוקאביב, אמרה: "שיתוף הפעולה הזה מחזק ומנגיש את היצירה הדוקומנטרית הישראלית, שחשובה היום יותר מתמיד. במאיות ובמאים מובילים מייצרים את הקסם ביחד עם החניכים, ואפשר לחוש את ההשפעה החיובית על החניכים, על הפנימייה ועל סגל ההוראה. אני מודה ל-yes על השותפות החשובה, על התמיכה ביוצרים הישראלים ועל ההחלטה כגוף תקשורת מוביל לתת הזדמנות אמיתית לדור העתיד לחוות עשייה אמיתית בשטח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר