הסרט "אם זה נגמר" על ענבל פרלמוטר זכה בפסטיבל דוקאביב

הסרט סוקר את חייה של הזמרת מהשנים הסוערות עם "המכשפות", דרך ההתמכרויות שהסתירה ועד היחסים המורכבים עם אביה, שסבל מפוסט־טראומה • בנימוקי השופטים נכתב כי "הסרט נבחר בשל התיאור הרגיש של נפש מיוסרת וכריזמטית והשימוש במגוון רחב של אמצעים נרטיביים וקולנועיים כדי לספר סיפור מרתק וגם טרגי" • פרס יוסי קאופמן לבימוי הוענק לסרט "שקרים שסיפרתי לעצמי"

ענבל פרלמוטר (במרכז) עם חברותיה ללהקת המכשפות. צילום: ללא

יש לנו זוכה: בסטודיו אנט של עמותת פליציה בלומנטל למוזיקה הוכרזו הערב (רביעי) הסרטים הזוכים בפסטיבל דוקאביב ה-25 שנפתח ב-11 במאי. במהלך הפסטיבל הוקרנו סרטים באולמות וברחבי תל אביב לצד מבחר הקרנות מקוונות שיימשכו עד לסוף החודש.

פרס פרנק לאוי לסרט הישראלי הטוב ביותר בסך 70,000 שקלים הוענק לסרט "ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר", בבימוין של שרון לוזון, אביגיל שפרבר, ובהפקתה של אביגיל שפרבר. יוצרות הסרט התראיינו למוסף "שישבת" וסיפרו על העבודה המרתקת.

שרון לוזון, במאית הסרט "אם זה נגמר", צילום: יהושע יוסף

בנימוקי חבר השופטים על הבחירה בסרט נכתב: "בזכות התיאור הרגיש של נפש מיוסרת וכריזמטית והשימוש במגוון רחב של אמצעים נרטיביים וקולנועיים כדי לספר סיפור מרתק וגם טרגי - צוות השופטים בחר להעניק את פרס הסרט הדוקומנטרי הישראלי הטוב ביותר ל"ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר".

פרס יוסי קאופמן לבימוי בסך 25,000 שקלים הוענק לסרט "שקרים שסיפרתי לעצמי" בימויו ובהפקתו של יפים גרבוי, בהפקת הסרטת השתתף גם יהלי גת.

פרס חבר השופטים בסך 10,000 שקלים הוענק לסרט "האסירה X" | בימויה של לימור פנחסוב ובהפקתה של לילך שעיו.

אזרחים צופים בסרט במהלך פסטיבל דוקאביב, צילום: אריאל עפרון

פרס ראש עיריית תל אביב-יפו לסרט ביכורים בסך 30,000 שקלים הוענק לסרט "נורה" בימויו של מתן בן מורה ובהפקתם של חגי ארד, אהרון פאר, אלעד פלג.

פרס הצילום בסך 5,000 שקלים הוענק לסרט: "יומן תצפית" אותו צילם איתי מרום.

פרס עמותת פליציה בלומנטל ליצירת הפסקול בסך 5,000 שקלים הוענק לסרט "התזמורת" על פס הקול שלו עמד משה דעבול.

בתחרות הבינלאומית פרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר בסך 18,000 שקלים זכה הסרט "קוקומו סיטי" בימויה של ד' סמית

בנימוקי חבר השופטים על הבחירה בסרט נכתב: "זהו סרט שדמויותיו ושפתו הקולנועית פורצים גבולות. הסרט מעניק קול לגיבורות מושתקות ואף חוגג את זהותן. מציאות קשה וכואבת מוצגת בסרט בחיוניות כובשת. אנחנו מברכים את יוצרת הסרט די סמית ומבקשים לכבד את זכרה של קו קו דדול אחת מגיבורת הסרט שנורתה ונהרגה לאחר השלמת הסרט.

ציון לשבח בתחרות הבינלאומית הוענק לסרט "20 יום במריופול" בבימויו של מְסְטיסלב צ'רנוב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר