מגישת הטלוויזיה מאוכזבת: "בער לי להנחות את טקס המשואות - אך לא נבחרתי"

מעיין אדם שיתפה את קהל עוקביה בבקשה שהגישה להנחות את טקס הדלקת המשואות השנה • בפוסט שכתבה בעקבות הדחייה שקיבלה, היא הסבירה מדוע היה לה כל כך חשוב לקחת בו חלק • "האמנתי שאוכל לסמל משהו לאויבינו"

טקס הדלקת המשואות. צילום: יונתן זינדל

מעיין אדם פתחה היום (רביעי) את הלב וסיפרה לעוקביה באינסטגרם על הבקשה שהגישה להנחות את טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, אחרי הטרגדיה שחוותה ב-7 באוקטובר כשאחותה מפל אדם ז"ל נרצחה כשהשתתפה במסיבת הטבע בסמוך לקיבוץ רעים.

מעיין אדם במקום בו נרצחה אחותה (ארכיון)

"בער לי להנחות את טקס המשואות השנה, בערה של ממש", כתבה אדם, שמיד גם הסבירה מדוע. "האמנתי שאחרי מה שעברנו, אוכל לסמל משהו כשאעמוד שם בחודש תשיעי. לאויבינו, לעצמנו, לה (הכוונה היא לאחותה מפל אדם ז"ל). שקלו את בקשתי, אך לא נבחרתי".

בהמשך עברה אדם לדבר על חשיבות חגיגות יום העצמאות, דווקא השנה. "אני מספרת לכן את זה כי חשוב לי לכתוב משהו על הרבה תגובות שקראתי לפיהן לא מתאים לחגוג את יום העצמאות השנה. להיפך, חשוב מאי פעם. לא מדברת על הפנינג של ספריי קצף וזיקוקים, אלא על הטקס שבו מצדיעים לכוחות הביטחון, למדליקי המשואות, לחברה וליצירה הישראלית.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎maayan adam מעיין אדם‎‏ (@‏‎maayanadam‎‏)‎‏

"ובעיקר היום הזה בשנה שבו אנו כאומה זוקפים קומה, מסתכלים במראה וגאים. השנה יש לנו יותר סיבות מאי פעם. יותר מתנדבים, יותר רעות, יותר אחדות, יותר מסירות נפש, יותר מהכל. עם ישראל חי ויפה, וקשה לו והוא מתמודד בצורה מעוררת השראה", פסקה.

מעיין אדם בהלווית אחותה מפל ז"ל, צילום: קוקו

"לא מנצחים בלי רוח קרב, ויום העצמאות זה משב הרוח. אני אצפה בטקס מהבית במקום להביט לשמיים מהר הרצל, כפי שדמיינתי, בתקווה שהיא (הכוונה היא למפל; י"ד) תהיה גאה בי גם על הספה. אשיר את 'התקווה' חזק ואבכה עד שיכאבו לי העיניים. כי כמו כל משפחות החטופים וכל משפחה שכולה, הייתי עוברת עכשיו לאוגדנה תמורת מפל חזרה. ישראל היא מה שנשאר אחרי שאיבדנו הכל. לא נאבד גם אותה", חתמה את דבריה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר