מתחתנים במהלך השנה הקרובה? הרווחתם : ירידה בשיעור של עד 30% במחיר טבעות האירוסין

על פי נתוני פורום התכשיטים, במהלך השנה האחרונה חלה ירידה מתמשכת במחיר של טבעות אירוסין משובצות ביהלום. הסיבות לכך רבות אולם בשורה התחתונה – מדובר על הוזלה משמעותית, שמגיעה לשיעור חריג ביותר שמגיע ל – 30%

טבעת אירוסין סוליטר “הלן” זהב לבן - יהלום מעבדה. . צילום: גרין דיימונדס

בשיתוף פורום התכשיטים

העלות הממוצעת ששילם השנה חתן על מנת לרכוש לאשתו טבעת אירוסין, עומדת בממוצע על 6,100 שקלים, כך עולה מהסקירה השנתית של פורום התכשיטים, שמלמדת בנוסף כי גם בשנת 2023, יהלומים טבעיים היוו את החלופה המועדפת אך ניכרת מגמת כרסום מואץ במעמדם: בשנת 2022 עמד שיעור רכישות טבעות אירוסין שכוללות יהלום טבעי על 91% ואילו בשנה החולפת, על 83%.

הנחות חריגות בענף שמאופיין בביקוש ובמחיר קשיח

מה הוביל לתנודה החדה במחיר טבעות אירוסין? " יש כאן התלכדות של מספר סיבות, חלקן נובעות משינויים גלובאליים בענף היהלומים וחלקן קשורות לתמורות שחלות בענף בישראל", מציין גל חרט, מנכ"ל חברת Diamond Factory – מהחברות הבולטות בענף טבעות האירוסין בישראל. לדבריו, במניין הסיבות, ניתן לכלול את המלחמה באוקראינה, שינויים גיאופוליטיים וירידה בביקוש ליהלומים במספר שווקים גדולים בעולם " אין טעם להלאות את הציבור בניתוח מעמיק של המגמה, אולם בהחלט צריך להדגיש - היא מתורגמת להנחות חריגות מאוד, שאינן מאפיינות את ענף טבעות האירוסין המשובצות ביהלום, שמאופיין בביקוש קשיח".

וכך למשל, טבעת אירוסין "דייזי" 0.51 קראט, מזהב לבן 14 קראט, שנמכרה בעבר במחיר ממוצע של כ -6,000 שקלים, נמכרת כיום ב -4,792 שקלים בלבד. " זה מחיר חסר תקדים לטבעת בחיתוך Excellent, בצבע F , עם רמת ניקיון SI1 slight inclusions ", מציין מנכ"ל חברת Diamond Factory לדבריו, גם טבעת יהלום אובל “אריאנה” זהב צהוב 14 קראט, שנמכרת כיום במחיר של 3,192 שקלים בלבד – מהווה הצעה משתלמת מאוד לרכישה".

טבעת אירוסין זהב לבן אדל -יהלומים טבעיים., צילום: דיימונד פקטורי

למעשה, כאשר בוחנים לעומק את התפלגות ההנחות, מגלים כי המשתלמות ביותר קיימות באלו שמשובצות ביהלומים במשקל של בין 1-4 קראט. לדוגמא : נתקלנו בהצעה לרכישת טבעת אירוסין “אנה” סוליטר, זהב לבן, 14 קראט, עם יהלום במשקל של 1.01 קראט, במחיר מבצע של 5,592 שקלים בלבד. היהלום המשובץ בה, בצבע D , עם רמת ניקיון VS1 וחיתוך Excellent.

מבצעים חסרי תקדים גם על יהלומי מעבדה

וכאמור, גם טבעות האירוסין המשובצות ביהלומי מעבדה רושמות ירידת מחירים שמשחקת היטב לידי הצרכן. ככלל, שוק יהלומי המעבדה נמצא בצמיחה מתמדת, זאת לאור היתרונות המובהקים של המוצר : בניגוד ליהלומי כרייה, יהלומי מעבדה מופקים תוך שמירה על מחויבות חברתית וסביבתית, והם זהים לגמרי בהרכבם הכימי, הפיזי, והאופטי ליהלומי הכרייה. השוני היחיד בין השניים הוא האופן בו נוצרו. הודות טכנולוגיה מתקדמת מתאפשר לשחזר החום והלחץ המתקיימים בבטן האדמה בתנאי מעבדה כך שניתן לגדל יהלום אמיתי תוך זמן קצר. בנוסף, עלותו הנמוכה ביחס לחלופה הטבעית, בצד העלייה במודעות ליתרונותיו,
הופכת אותו למוצר מבוקש, שנמכר כיום במחירים שמשקפים הנחות משמעותיות : טבעת יהלום מעבדה אובל “אריאנה” זהב צהוב, 14 קראט, נמכרת כעת במחיר של 3,192 שקלים במקום 3,990 שקלים.

נתוני היהלום המשובץ בה – בהחלט הופכים את העסקה למאוד משתלמת : החיתוך – Excellent, הצבע – D, ומשקל היהלום עומד על 0.5 קראט. דוגמאות נוספות? יש בהחלט : טבעת אירוסין סוליטר “הלן” זהב לבן, 14 קראט, עם יהלום מעבדה במשקל של 1.01 קראט, עם רמת ניקיון vs1 , צבע D, וחיתוך Excellent, במחיר של 5,592 שקלים בלבד במקום 6,990 שקלים. בחברת Green Diamonds שעוסקת ביצור ושיווק יהלומים סינטטיים, מציינים לסיכום : "יותר ויותר צרכנים מעוניינים למקסם את הרכישה ולקבל יותר תמורת פחות כסף. אי לכך, מגמת הנגיסה ביהלומים טבעיים צפויה להתעצם בשנים הקרובות".

בשיתוף פורום התכשיטים

כדאי להכיר