מנכ"ל משרד האוצר: "החזרת מס דירה שלישית חד משמעית לא על הפרק"

שלומי הייזלר נשא דברים המושב המסכם של ועידת מרכז הנדל"ן אילת 2024 • פיצוי ליזמים? "נראה לי זו הצעה לא ישימה לא פרקטית ולא שוויונית"

דירות חדשות. צילום: ללא

"בהחלט ביקשתי לעשות שינויים מהותיים במבנה המס בישראל במסגרת תקציב 2025. לאו דווקא בכיוון של מיסוי מקרקעין, אלא מיסוי שיותר יעודד צמיחה. במסגרת הדיון באוצר הייתה אחת ההצעות להחזיר את מס דירה שלישית. ואני אומר חד משמעית – זה לא על הפרק ולא מקודם. רוצה להרגיע. להרחיק עוד משקיעים מהשוק זה לא נכון", כך פתח שלומי הייזלר מנכ"ל משרד האוצר את הבוקר של המושב המסכם של ועידת מרכז הנדל"ן אילת 2024.

שלומי הייזלר,

בנושא הטבות לחיילי מילואים ציין הייזלר, "דרשנו שבתכנית תהייה הקצאה של עדיפות 25% של חיילי מילואים. דרישה צודקת ומחויבת המציאות ולצערנו הרב במועצת מקרקעי ישראל התקבלה החלטה להוריד ל20% בניגוד להחלטתנו. שוקלים מה אפשר לעשות".

הייזלר גם התייחס להצעת הפיצוי ליזמים על איחור במסירה עליו הצהיר מנכ"ל משרד השיכון בועידה ואמר, "לא למדתי את ההצעה על בוריה ונראה לי זו הצעה לא ישימה לא פרקטית ולא שוויונית. בהחלט רואים צורך לשים לזה לב. להבדיל בין חוזים שנחתמו לפני תיקוני חוק המכר וכאלה שנחתמו אחרי. כמה היקף הנזק לכל אחד והאם זו תופעה שעלולה להקריס את כל השוק. אנחנו לא אדישים לזה. נכון לעכשיו לא חושבים שנכון להתערב ולשלם פיצוי, כן חושבים שצריך תיקון חקיקה. שמתייחס לאותם קנסות שנקבעו בתיקון לחוק המכר. אם אתה נותן פיצוי לדיירים צריך לתת פיצוי אמיתי ולא קנס. ידרוש תיקון חקיקה ונבחן את הדברים."

והייזלר מקנח במענה לינקי קווינט רמ"י שטען כי המטרו הוא "סידור עבודה לחברים", מקום לג'ובים, "אמירות חמורות ואין בהם דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים שכל מה שמעניין אותם זה מדינת ישראל. יש מחלוקת אמיתית בינינו לבין משרד התחבורה. עמדתנו באוצר שאת המטרו חייבים לקדם כמה שיותר מהר ובעוצמה. פרויקט שמעודד צמיחה. בתחילת הדרך צידדתי שנכון שנת"ע תוביל את זה. ההכרעה תבוא לפתחי בשבועות הקרובים וביחד נקבל החלטה. חושב שצריכים לבדוק את העניין ברצינות".

רפי אלמליח,

רפי אלמליח ראש מינהל התכנון אמר בהמשך הועידה כי  "אנחנו שואפים לתכנן את הרמה האזורית ולייצר פאזל של כל חלקי המדינה שישרת עצמו בכל ההיבטים של התשתיות, פנאי ונופש, שלוב בין עיר לאזור הכפרי. אנשים רוצים סביבה שתאפשר להם גם פנאי ונופש, גם עבודה במרחק סביר וגם צריכה תרבות וחינוך"

"למשל, תוכנית המתאר הארצית של למפרץ חיפה, קורמת עור וגידים. אושרה במועצה הארצית ובממשלה ואנו עמלים עם רמ"י על 5 תוכניות המהוות פאזל לאותו מרכז מטרופוליני חדש. אני מאמין כי השנה נגיע לדיון עם אחת או שתיים מתוך כלל התוכניות"

"זה לא נתפס שיזם צריך לשלם היקפי תשלומים למימון בזמן שההיתר מתעכב. הפקיד לא נכנס לנעלי היזם, 3 שנים של אישור תוכנית עיצוב אדריכלי זה מצב שמביא לקריסה של יזמים

אני בונה את אגף הרגולציה מחדש ומנסה לייצר רשות רישוי עם החלטות ותקנות שיטיבו עם היזמים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר