עוד חשמל: מטרו מוטור תשווק את דגמי דונגפנג בישראל

דונגפנג, יצרנית הרכב השלישית בגודלה בסין, בדרך לישראל ודגמיה ישווקו על ידי חברת מטרו מוטור שכבר משווקת את מותג היוקרה וויה השייך לדונגפנג

הבוקר, יום א’, הודיעה מטרו מוטור כי חתמה על הסכם לתחילת השיווק של דגמי דונגפנג בישראל. דונגפנג היא אחת משלושת יצרניות הרכב הגדולות ביורת בסין שהוקמה בשנת 1969 ונמצאת בבעלות מלאה של ממשלת סין. דונגפנג מייצרת מידי שנה למעלה מ-5 מיליון כלי רכב, כולל משאיות כבדות, ומחזיקה תחתיה מספר מותגים לפלחי שוק שונים. אח מהמותגים הללו הוא וויה (Voyah) שהוא מותג היוקרה של הקבוצה שכבר משווק בישראל מזה כמעט שנתיים על ידי מטרו מוטור.

עוד מאוברדרייב >>>

בניגוד ליצרניות רכב סיניות אחרות שהקימו מותגי ייצוא ייעודיים, או משווקים  מספר מותגים בשם שונה משל חברת הגג (למשל גרייט וול עם מותג ORA ו-WEY), כלל הדגמים שתשווק דונגפנג יישאו את שם וסמל החברה – למעט דגמי וויה הפונים לשוק היוקרה. תחילת השיווק של דגמי דונפנג בישראל תחל כבר בקיץ הקרוב, כאשר יוקמו שלושה אולמות תצוגה חדשים בחיפה, ראשון לציון ואשדוד כאשר אולם התצוגה של וויה בהרצליה יפעל במקביל ובנפרד.

הדגם הראשון איתו תיכנס דונגפנג לישראל בקיץ הקרוב נקרא בסין בשם Box. מדובר במכונית סופרמיני המשווקת בסין תחת המותג Nammi, ה-BOX המיועדת להגיע אלינו היא בעלת עיצוב מודרני הכולל פס לד בחזית וידיות דלתות נשלפות כמיטב האופנה. אורך המכונית הוא 403 ס”מ ובסיס הגלגלים הנדיב נמתח על 266 ס”מ. למנוע החשמלי הקדמי הספק של 95 כ”ס ועם סוללת ליתיום-ברזל-פוספט בקיבולת של 42.3 קוט”ש מצהירה דונגפנג על טווח נסיעה של 430 ק”מ. מכוניות סופרמיני חשמליות לא ממש קימות בישראל, ועם הבוקס מצהירים במטרו מוטורס שהם מתכוונים למכור כמה אלפי מכוניות בשנה בזכות מחיר תחרותי.

קרדיט: יצרן

בתחילת 2025 תצטרף למבחר המקומי משפחתית גדולה בשם eפאי 007 עם מרכב סדאן בעל דלת חמישית ואופציה, שלא תוצע בארץ, לדלתות מספריים קדמיות בסגנון אקספנג P7. ל-007 גרסאות עם מנוע יחיד בהספק של 270 כ”ס או צמד מנועים בהספק משולב של 563 כ”ס, עם סוללה בעלת קיבולת של 70 קוט”ש, טכנולוגיית טעינה מהירה ושלל מערכות בטיחות אקטיביות עדכניות.

כמו כן צפוי להגיע בעתיד גם דגם ה-SUV הקשוח MHERO בעל עיצוב ראדיקלי, 4 מנועים חשמלים בהספק משולב של למעלה מ-1,000 כ”ס ומתלי אוויר אדפטיביים המסוגלים להעניק מרווח גחון של 35 ס”מ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר