נגמרו התירוצים: כך תחזרו להתאמן

חזרת הילדים לבתי הספר וחזרת המשק לשגרה ברוכה מביאה איתה סוף לתירוצים • זה הזמן להתחיל להזיז את הגוף ולחזור לכושר

חזרנו לחדרי הכושר, צילום: GettyImages

פסח עבר, קינחנו את המצות עם מופלטה טובה (או יותר...) ועכשיו שגרה. זו אמנם מילה קטנה, אבל המשמעות גדולה במיוחד נוכח המציאות החדשה שלנו.

אם ניקח את חופשת הפסח יחד עם ארוחות החג ונצרף אותן לכל השנה הלא פשוטה שעברנו, אפשר בהחלט לומר שלא רק שיצאנו מעבדות לחירות, אלא גם מחושך לאור.

ובכל זאת, עכשיו כשהכל תלוי רק בנו, הנה לכם כמה טיפים על חזרה נכונה ובטוחה לשגרה. הראש אמנם זוכר שהייתם בכושר, אבל לא תמיד הגוף מסתנכרן בהתאם.

חברותא או קהילה תומכת - מחקרים רבים מראים את היתרונות שבקבוצה, והדבר נכון גם לגבי אימון. הרבה יותר כיף ביחד, זה מדרבן ומוציא ממכם יותר, ומספיק להרים את הראש ולראות שכולנו באותה סירה כדי לא לוותר. 

בקבוצה ניתן למצוא מרכיב של תחרותיות שתמיד מכניס חוויה, והכי חשוב, קהילת מתאמנים תומכת יוצרת מהאימון מפגש חברתי שכיף להגיע אליו, והאימון הופך להיות הרבה מעבר לסימון וי.

תתחילו מריצה אם זה מה שאתם אוהבים // צילום: GettyImages
תתחילו מריצה אם זה מה שאתם אוהבים // צילום: GettyImages

תתחילו במה שאתם אוהבים - עולם הכושר מציע אין ספור אפשרויות לאימון, ועם זאת, זה לא הזמן לאתגרים חדשים שייתכן שלא ימצאו חן בעיניכם, ויגרמו לכם לפרוש ולוותר.

לכו למקום שאתם אוהבים. אם אתם אוהבים לרוץ, תתחילו מריצה, אם בא לכם להוציא אגרסיות על השק, לכו לאימוני אגרוף, ואם אתם טיפוסים שמחפשים שקט - גם יוגה זה מצוין.

הדרגתיות - אל תמהרו ואל תחפשו קיצורי דרך. יש משפט שאומר "הראש זוכר מה שהגוף שכח", וזה נכון. לא כל מה שיכולנו לעשות בתקופה שהתאמנו באופן סדיר נכון גם להיום, זה בא לידי ביטוי במרחקים שרצנו, דרך משקלים שהרמנו בקלות, ועד תרגילים ספציפיים כמו סמוך קום או פוש אפ.

לא מעט פעמים אנחנו נחפזים ורוצים להוכיח לעצמנו שכלום לא השתנה, בעוד שהרבה השתנה, ואז הגוף עוצר אותנו במקרה הטוב, ובמקרים פחות טובים זה עלול להסתיים בפציעה שיכולה להשבית אתכם.

עבדו עם גורמים מקצועיים - קחו מאמן או הצטרפו לקבוצה. מאמן יתן לכם תכנית אימון מסודרת, הוא ילווה אתכם בדרך ויוודא שאתם עושים את התרגילים נכון. 

אימון נכון מבטיח תוצאות ואימון לא נכון מבטיח כישלונות. מאמן שמסתכל עליכם באימון גורם לכם לעבוד נכון ולתת יותר, וזה דבר שלא צריך לזלזל בו. כך גם לגבי התזונה שלכם - אל תיכנסו לדיאטות בזק או צומות לא מבוקרים. בנו תפריט מסודר עם גורם שמוסמך לכך ויכול ללוות אתכם בדרך, להיות שם כדי לשמוע כשמשהו לא מסתדר ולתקן כשצריך.

זכרו שהדרך ארוכה ומפותלת - כל דרך משמעותית רצופה באתגרים, בלתמים וחגים שעוד יגיעו, ומי שבאמת אחראי להצלחה שלכם בסופו של יום זה רק אתם.

יהיו גם רגעים קשים, יציאה מהשגרה, נפילות קטנות באוכל, ועוד. בסופו של יום, מה שחשוב זה כמה אתם באמת רוצים להגיע למטרות שלכם, ואל תשכחו שברגע שתתחילו לטפס, תגלו נופים נפלאים בדרך. 

הכותב הוא מאמן כושר ובעלים של NEXT

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר