אישום: איים בפולסא דנורא על מעיין אדם

חזקיהו טננבום, התומך בירין שרף, איים "לכשף את אדם בלייב" אם לא תמחק כתבות עליו • בבית המשפט טען: "לאחל למישהו למות זו לא הסתה לאלימות"

אדם // צילום: יקיר שוקרון // אדם

חזקיהו טננבום (30), תושב פרדסיה, מואשם שאיים על מעיין אדם, לאחר שפרסם בחשבון הטיקטוק שלו סרטון שבו איים עליה בפולסא דנורא. בית משפט השלום בנתניה האריך את מעצרו בארבעה ימים.

טננבום הוא מתומכיו של ירין שרף, הנאשם באונס במלונית. כמוהו, הוא חבר בקבוצת "100% סטרייטים". בחשבון הטיקטוק שלו ניתן למצוא סרטונים בעלי תוכן פוגעני והכפשות כלפי נשים.

סרטון תמיכה בשרף שפרסם טננבום // מתוך טיקטוק

על פי כתב האישום, אדם ערכה על הנאשם שתי כתבות תחקיר על הטרדות, כאשר האחרונה שבהן פורסמה ביום חמישי האחרון. יום למחרת פורסמה כתבה באתר מאקו, ובתגובה פרסם הנאשם בחשבון הטיקטוק שלו סרטון שבו נצפית המתלוננת בתמונה מאחוריו ובו אמר: "היא מנסה להרוס לי את החיים בכל דרך אפשרית, ומנסה להתנקם בי ולהכניס אותי לכלא בכל דרך אפשרית.

"מעיין אדם, אני מודיע לך חגיגית: אם עד יום שלישי את לא עוזבת אותי ואת בני משפחתי ומורידה את כל הסרטונים, אני אוסף עשרה אנשים שלמדו איתי בישיבה ושאיתי בקבוצה 'גברים 100% סטרייטים' בטלגרם ואנחנו מתכוונים לעשות עלייך טקס פולסא דנורא, שוד של אש", אמר בסרטון.

"פולסא דנורא זה כישוף עתיק, שלמדתי אותו ממורי ורבי רבי יעקב אדלשטיין, הוא לימד אותי איך לעשות פולסא דנורא. אני יודע איך לעשות את זה עם הבגדים, עם הטבילות, עם הווידויים, עם הכל. איזה אמירות, איזה פרקים אני צריך להגיד - אני אעשה את זה עלייך. כמו שעשו לאריאל שרון, אני אעשה את הכישוף פולסא דנורא עלייך ביום שלישי בלייב מול כל עם ישראל. יש לך שתי ברירות: או להוריד או לקבל פולסא דנורא ולגמור כמו אריאל שרון".

"אדם מסוכן ומטורף"

בתלונתה במשטרה אדם תיארה את החשש הממשי שלה מפני טננבום, אשר הוביל אותה לסור בבהילות בשעת לילה מאוחרת אל תחנת המשטרה ולהגיש תלונה נגדו. היא ציינה שמדובר באדם מסוכן ומטורף, אשר מתיר את דמה ברבים ואף מבטיח כי יפגע בה בהשתתפות חבריו. אדם צירפה סרטון שבו נצפה החשוד מבצע את המיוחס לו. כמו כן, היא ציינה בהודעה בהודעתה שאביו של טננבום יצר עימה קשר וניסה להניא אותה מלהגיש תלונה במשטרה.

בחקירתו במשטרה חזקיהו טננבום אישר שהוא זה שנצפה בסרטון והודה במיוחס לו בכל הנוגע לטקס הפולסא דנורא. לטענתו, אחרי ההתנתקות הרבה דתיים התפללו על אריק שרון שימות, ובסופו של יום הוא נפטר כתוצאה מכך.

טננבום תיאר כיצד מתבצע הטקס: "10 אנשים לבושים שחורים ומתפללים על אותו אדם שהמלאכים ייקחו אותו לעולם שכולו טוב". כאשר נשאל על ידי החוקר מה זה עולם שכולו טוב, ענה כי מדובר בגיהנום. כמו כן, ציין בפני חוקר המשטרה שהוא מאחל לאדם שאלוהים ייקח אותה. זאת ועוד, עת נשאל בחקירתו מה הייתה כוונתו בסרטון שהעלה ענה שרצה שהיא תסיר כתבה שפרסמה. 

"המסוכנות זועקת לשמיים"

בבית המשפט טננבום אמר: "אמרתי שלא אפגע בה בשום צורה, לא פיזית ולא מילולית. אני לא מתקרב לבית שלה, אבל שהקדוש ברוך הוא יעניש אותה - אני יכול לעשות. מה זה, משפט דרייפוס פה? אני מבקש שהמשפט אולי יהיה בדלתיים פתוחות. אני חושב שהתקשורת צריכה להיות פה, שעמית סגל צריך להיות פה והרבה אנשים. זה לא בסדר. לאחל למישהו למות זו לא הסתה לאלימות. כבוד השופט מזוז קבע שזה חופש הביטוי. יש פסקי דין מערכאה גבוהה של בית המשפט העליון".

בבקשה למעצר עד תום ההליכים נכתב: "מסוכנותו של המשיב כלפי המתלוננת זועקת לשמים, ובפרט כאשר מדובר באשת תקשורת אשר עושה מלאכתה כדין ואשר מפרסמת כתבות בהיותה נסמכת על עובדות. מדובר במשיב אשר אינו חושש וירא מגורמי החוק והמשפט וזאת כאשר מאיים בגלוי ובפומבי, קבל עם ועדה, על עיתונאית, אשת תקשורת, המפרסמת כתבת תחקיר על אודותיו -  ובכך פוגע לא רק במתלוננת, אלא גם בחופש העיתונות כולה. כל זאת על מנת להרתיע אותה מלבצע את מלאכתה כדין. מדובר במשיב אשר פעם אחר פעם מנסה להטיל איימה ופחד על כל מי שמנסה לחשוף את מעשיו. לשיטת המאשימה לא ניתן לאיין את מסוכנותו של המשיב בכל חלופת מעצר שתהיה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר