"מרואן ברגותי ירוץ בבחירות בנפרד מהפת"ח"

לפי דיווח באתר חדשות פלשתיני, האסיר הביטחוני המרצה מאסרי עולם בגין פעילות טרור, החליט להריץ רשימה בבחירות לפרלמנט הצפויות להיערך במאי

מרואן ברגותי (ארכיון), צילום: אי.פי

האסיר הביטחוני מרואן ברגותי המרצה חמישה מאסרי עולם בגין פעילות טרור בכלא בישראל, החליט להקים רשימה נפרדת מהפת"ח שתרוץ בבחירות לפרלמנט הפלשתיני, כך דיווח היום (שלישי) אתר חדשות פלשתיני. מועד הגשת הרשימות האחרון נקבע למחר, וכעת מורכבת הרשימה. 

עורכת הדין ובת זוגו של ברגותי, פדווא ברגותי, מסרה לאתר הפלשתיני "אל-ווטנייה" שהאסיר החליט להרכיב רשימה. היא הבהירה כי הרשימה מורכבת הערב במהירות ותכלול בעיקר אנשי פת"ח. ההחלטה הגיעה שעות לאחר הודעת פת"ח על רשימתה, מה שככל הנראה עורר מחלוקת בין ברגותי להנהגה.

הבחירות לפרלמנט הפלשתיני צפויות להיערך במאי. על פי דיווח ערבי, הגשת הרשימה של תנועת הפת"ח התעכבה בעקבות ביטול פגישה בין השר הפלשתיני חוסיין א-שייח המקורב לאבו מאזן וברגותי. השניים היו אמורים לדון בהרכב הרשימה כאשר לברגותי יש זכות וטו על כל שם.

עוד דווח כי הנהגת הפת"ח נענתה לדרישתו לשנות את החוק בעניין הריצה בבחירות ליו"ר הרשות ביולי. זאת לאור הגבלה על חברי הפרלמנט הפלשתיני לרוץ לנשיאות. בחודשים האחרונים עלה שמו של ברגותי כמועמד אפשרי בבחירות ליו"ר הרשות מול אבו מאזן, כאשר הסקרים צופים לו ניצחון על כל מועמד. א-שייח' כבר נפגש פעם אחת עם ברגותי ודן עימו בסוגייה. 

חליל אל-חיה (מימין) יחד עם מנהיג חמאס בעזה סינוואר וחבר הלשכה המדינית ניזאר עוודאללה
חליל אל-חיה (מימין) יחד עם מנהיג חמאס בעזה סינוואר וחבר הלשכה המדינית ניזאר עוודאללה

לפי דיווח ב"כאן חדשות", הפגישה בין א-שייח' וברגותי לא יצאה לפועל לאחר שישראל סירבה לאפשר את ביקור א-שייח' בכלא הדרים. ואולם, מקורות המקורבים לברגותי ששוחחו עם העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", הביעו חשש שהסירוב הישראלי בא בתיאום עם הפת"ח כדי להתחמק מברגותי, ולהסתתר מאחורי הטענה שלא היה מספיק זמן לפני מועד הגשת הרשימות האחרון ביום רביעי. לכן החשש של אותם גורמים הוא שברגותי לא יוכל להשפיע על הרכב הרשימה ולא להקים רשימה משלו.

בתוך כך, ארגון הטרור חמאס הגיש אתמול את הרשימה שלה בשם "אל-קודס - הבטחתנו" שכוללת מועמדים מיו"ש, מרצועת עזה, ממזרח ירושלים ומבתי הכלא. בראש הרשימה עומד סגנו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר - ח'ליל אל-חיה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר