יוזמה מרגשת: קורס עיסוי לעיוורים

משתלבים בשוק העבודה: 12 חניכים עם עיוורון ולקויות ראיה ילמדו עיסוי במרכז לעיוור יחד עם שמונה אנשי צוות מתנדבים

צילום: המרכז לעיוור // לעסות בעיניים עצומות

לפני כשלוש שנים הוחלט במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים לסגור את קורס המעסים לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה, שעלות הפעלתו הייתה מוערכת בכ-29 אלף שקלים לכל מחזור. כעת, הקורס יפתח מחדש במרכז לעיוור בהשתתפות 12 חניכים ושמונה אנשי צוות מתנדבים, בהתאם להנחיות הקורונה וללא תשלום. 

סולומון ביטון, שהוכשר בעצמו בקורס לרפואה משלימה במכון וינגייט, החליט להרים את הכפפה ולהקים את הקורס מחדש באמצעות סיוע של המרכז לעיוור בישראל ומערך מתנדבים. 

ביטון איבד את מאור עיניו בשנת 2003, בעקבות מחלה שפרצה כשחווה טראומה במהלך שירותו הצבאי כסגן מפקד יחידת גששים. על אף הקושי הרב להמשיך בשגרת חייו לאחר איבוד ראייתו, המשיך סולומון את חייו בנחישות, והחל את לימודיו בקורס לרפואה משלימה במכון וינגייט. 

הקורס נפתח ללא עלות // צילום: המרכז לעיוור
הקורס נפתח ללא עלות // צילום: המרכז לעיוור

בתום הכשרתו, סולומון החל לעסות באופן פרטי והתנדבותי עבור מגוון אוכלוסיות וארגונים, ביניהם המחלקה האונקולוגית בבית החולים סורוקה, בית הלוחם בבאר שבע, עיסוי לאנשים עם מוגבלויות קשות במרכז עלה נגב באופקים, התנדבות בצה"ל, ועוד. באוגוסט 2014 בזמן מבצע צוק איתן, נכנס סולומון עם כ-250 מתנדבים לשטחי הכינוס וערך עיסויים וטיפולים לחיילים.

נתי ביאליסטוק כהן, מנכ"ל המרכז לעיוור בישראל, המארח את הקורס אמר כי "אנחנו שמחים להחזיר עטרה ליושנה ולקחת חלק בהקמתו מחדש של קורס עיסוי לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה. אנו שמחים להעניק לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה את ההזדמנות להשתלב בתחום התעסוקה בכלל ובתחום הרפואה המשלימה בפרט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר