דמי לובאטו: "נאנסתי פעמיים"

"איבדתי את בתוליי כתוצאה מאונס", טוענת הזמרת בסרט אודותיה, לצד תיאורים מזוויעים שלטענתה תרמו לאורח חייה ההרסני, שכמעט הביא למותה

לובאטו // צילום: AP // "רק חודש אחרי הבנתי שלא הייתי במצב הכרתי בו יכולתי לקבל החלטה מודעת". דמי לובאטו

לרקוד עם השטן: הסרט הדוקומנטרי אודות הזמרת דמי לובאטו חושף שנים עמוסות דרמה, התמכרויות קשות, תקיפות מיניות ומפגש קרוב מדי עם שער הכניסה לעולם הבא, ממנו ניצלה בנס.

"דמי לובאטו: לרקוד עם השטן", מכיל ארבעה פרקים והוקרן לראשונה אמש (שלישי) בפסטיבל SXSW, כשהוא מספק כאמור הצצה לאינספור רגעים דרמטיים בחייה של מי שהחלה ככוכבת ילדים מבית דיסני וכמעט סיימה את חייה ממנת יתר.

"כשמצאו אותי הייתי כחולה ועירומה. הוא השאיר אותי למות אחרי שניצל אותי"

לובאטו (28) כבר דיברה בעבר בראיונות על אותו לילה בשנת 2018 בו כמעט איבדה את חייה למנת יתר קטלנית של הרואין ופנטניל, והגיעה לבית החולים כשהיא מפרפרת בין חיים למוות. היא עברה שלושה שבצים מוחיים והתקף לב וספגה פגיעות באיברים נוספים, כשהנזקים לגופה מאותו לילה מלווים אותה עד היום.

בסרט לובאטו חושפת לראשונה, כי סוחר הסמים שסיפק לה את מנת הסם שכמעט והביאה למותה גם תקף אותה מינית. "כשמצאו אותי הייתי כחולה ועירומה. הוא השאיר אותי למות אחרי שניצל אותי", סיפרה. "כשהתעוררתי בבית החולים, שאלו אותי אם קיימתי יחסי מין בהסכמה. היה לי הבזק שלו מעליי. ראיתי את ההבזק ואמרתי 'כן'. רק חודש אחרי מנת היתר הבנתי שלא הייתי במצב הכרתי בו יכולתי לקבל החלטה מודעת".

למרבה הזוועה, זו לא הייתה הפעם הראשונה או היחידה בה לובאטו חוותה תקיפה מינית, כך היא חושפת. "כשהייתי נערה, הייתי במצב מאוד דומה. איבדתי את הבתולים שלי כתוצאה מאונס", הטילה פצצה נוספת.

"אמרתי לעצמי שזו אשמתי בגלל שנכנסתי איתו לחדר בכל מקרה". לובאטו // צילום: AFP
"אמרתי לעצמי שזו אשמתי בגלל שנכנסתי איתו לחדר בכל מקרה". לובאטו // צילום: AFP

לובאטו מספרת כי למרות שהיא והתוקף שלה (ששמו לא נחשף) היו בסוג של מערכת יחסים, היא הבהירה היטב שעוד לא בשלה העת בצד שלה לקיים יחסי מין ולאבד את בתוליה. "אמרתי לו שזה לא יתקדם מעבר לכך, אבל זה לא עניין אותו. הוא עשה את זה בכל זאת. אני הפנמתי את זה ואמרתי לעצמי שזו אשמתי בגלל שנכנסתי איתו לחדר בכל מקרה.

"באותו הזמן הייתי חלק מאותה חבורה של כוכבי דיסני שהצהירה שתשמור על בתוליה עד לאחר החתונה והסתובבה עם טבעת טוהר", המשיכה וסיפרה (חבורה שכללה גם את שלישיית האחים ג'ונאס, ביניהם ג'ו ג'ונאס שהיה גם בן זוגה של לובאטו בשנת 2010 ונשוי כיום לשחקנית סופי טרנר, ע.ח). לא בדיוק יכולתי לצאת לציבור בהודאה שקיימתי יחסי מין, אפילו שזה היה אונס. יש אנשים שפשוט לא היו רואים את זה ככה. לא זכיתי לפעם הראשונה הרומנטית. זה היה נורא. אח"כ נאלצתי לראות את האדם הזה כל הזמן ואז הפסקתי לאכול והתמודדתי בדרכים אחרות", סיפרה לובאטו על המדרון החלקלק שהוביל אותה להפרעות אכילה קשות והתמכרות לסמים ואלכוהול שנמשכו שנים וכללו כניסה ויציאה ממוסדות גמילה.

לובאטו גם סיפרה כי התוקף שלה מעולם לא נשא באחריות על מעשיו או נתן את הדין באופן כלשהו. בסופו של דבר, כך חשפה, ניסתה ליצור עמו קשר אחרי חודש כדי להרגיש שהיא בשליטה, אבל זה רק גרם לה להרגיש רע יותר עם עצמה.

מקרי טראומה "לפי הספר". לובאטו // צילום: AFP
מקרי טראומה "לפי הספר". לובאטו // צילום: AFP

שני המקרים של התקיפה היו מקרי טראומה "לפי הספר", הוסיפה, וחשפה כי האשימה את עצמה  במשך שנים ולכן היה לה כל כך קשה להשלים עם העובדה שעברה אונס. זה היווה זרז לסגנון החיים ההרסני שהפך את חייה לסחרחרת של התמכרויות קשות ושלל בעיות נוספות.

"אני בוחרת לחשוף את זה עכשיו", אמרה, "כדי שכל מי שזה קרה לו ידבר על זה וישמיע קול אם הוא מרגיש שהוא יכול ומסוגל".

הסרט "דמי לובאטו: לרקוד עם השטן" יהיה זמין לצפייה ביו-טיוב החל מה-23 במרץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר