מומחה טוען: כך תשיבו את חוש הריח // צילום אילוסטרציה: GettyImages // מומחה טוען: כך תשיבו את חוש הריח

חליתם בקורונה? כך תחזירו את חוש הריח

מומחה אמריקני טוען כי מצא שיטה להשיב את חוש הריח, שאובדנו מהווה את אחד הסימפטומים בקרב חולי קורונה גם לאחר שהבריאו • כל הפרטים

אחד הסימפטומים של מחלת הקורונה, שמופיע בעיקר בקרב חולים במצב קל, הוא אובדן חוש הריח. האובדן לפעמים הוא ממש מיידי ופתאומי, ועל פי המחקרים כ-80% מהחולים הקלים יאבדו את הריח למשך תקופה מסוימת. למעשה, מקץ שנה של מגפת הקורונה, אפשר לעודד את רוב אלו שאיבדו את הריח ולבשר להם של-95% מהם הוא יחזור תוך חצי שנה לכל המאוחר.

אבל מה עם חמשת האחוזים הנותרים? האם הם נידונו להישאר חסרי ריח? ד"ר דרק שמידט, מומחה אמריקני בכיר לבעיות אף אוזן וגרון שכותב לאתר הרפואה healthpartners, פרסם שיטה שבאמצעותה, לטענתו, ניתן בקלות יחסית להחזיר לעצמנו את חוש הריח שאבד.   

"מה שצריך לעשות זה להתחיל לאמן את המוח להיזכר מחדש בריחות שאבדו. תכינו לעצמכם מספר בקבוקים עם שמנים אתריים בריחות שאתם זוכרים, ותכתבו על כל בקבוקון כזה איזה ריח יש בו. כעת הריחו כל בקבוקון פעמיים ביום, כשאתם מנסים לשחזר במוח במקביל את הריח שאתם זוכרים של החומר הזה. חשוב מאד לדעת שבהתחלה התהליך הזה יתסכל אתכם, כי תזכרו את הריח אבל לא תריחו אותו, אולם עם הזמן, לאחר שתתמידו באימון הזה למשך תקופה, חלק מחוש הריח יחזור.

"אולי לא מדובר בחזרה של 100%, אבל כל ריח שתצליחו להריח שוב יעצים את איכות החיים שלכם ויגדיל את טווח הריחות שאתם מריחים", מסכם המומחה באופטימיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו