"התגלו תסמינים חדשים לקורונה"

ארגון הרופאים הבריטי מתריע על תסמינים חדשים שלא היו ידועים עד כה, ויכולים להצביע על כך שאדם חולה בנגיף • האם גם לכם יש קורונה מבלי שידעתם?

איבדתם את חוש הריח? כדאי שתשימו לב // צילום אילוסטרציה: Gettyimages

האם נמצאו תסמינים של נגיף הקורונה? ארגון הרופאים הבריטי מזהיר כי אדם אשר חש באובדן חושי הטעם והריח שלו, עלול להיות חולה בווירוס.

התפשטות הקורונה בעולם // צילום: רויטרס+ גיל קרמר // עריכה: עדן בראל

בהצהרה מטעם הארגון נמסר: "ישנן עדויות ממדינות אחרות לכך שהנגיף חודר לגוף דרך העיניים, האף והגרון. אך אנחנו זיהינו סימפטום חדש, של אובדן החושים, שעשוי להצביע על כך שגם אנשים שאינם מראים תסמינים כמו חום ושיעול אמורים להיכנס לבידוד ביתי, זאת כדי למנוע את התפשטות הנגיף".

פרופסור נירמאל קומאר, חבר בארגון ומומחה אף, אוזן גרון, אמר בראיון לרשת סקיי ניוז הבריטית כי האף הוא נקודת הכניסה העיקרית של הנגיף למערכת הנשימה, והוסיף: "חולים צעירים, אשר לא מפתחים תסמינים כמו שיעול וחום, אך מדווחים על אובדן חוש טעם וריח, עלולים גם הם להיות חולים בקורונה, מה שמצביע על כך שהנגיף נמצא בעיקר באף".

המחקר האחרון של ארגון הרופאים הבריטי הגיע מספר ימים לאחר שמדענים בעיר ווהאן שבסין, שבה התפרץ הנגיף, ייצרו פירוט יום-יומי על התסמינים שאפיינו את החולים בעיר, שהתפתחו משיעול קל לבעיות נשימה חריפות תוך שמונה ימים בלבד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר