זו הסיבה שאנחנו חולמים על האקס

חלמתם על הלשעבר ותהיתם מה זה אומר עליכם ועל הקשר הנוכחי? אתם יכולים להירגע, זה נפוץ מאוד

צילום: Getty Images // חולמים על האקס

אתם נמצאים במערכת זוגית יציבה ותומכת שאתם מרוצים בה, אבל בלילה אתם פתאום חולמים על האקס שלכם, על מפגש איתו ועל היחסים שהיו לכם. המציאות הזו, כך מתברר, מצויה מאוד ומלחיצה אנשים רבים ששואלים את עצמם אם החלום הזה לא נחשב לבגידה בבן הזוג הנוכחי. 

טעות או סיכוי? הכל על סקס עם האקס

ובכן, אם חלמתם חלום כזה ונלחצתם, אתם יכולים להירגע. ראשית אתם לא לבד בעניין הזה, הרבה מאוד אנשים שנשואים בעושר חולמים, כך מתברר ממחקרים, על בני הזוג הקודמים, על האהבה הראשונה שלהם או על התקופה שבה הם היו רווקים ומשוחררים. הסיבות לכך כלל אינן קשורות למערכת הזוגית הנוכחית ולבן הזוג הנוכחי שלכם, אלא לדרכים שבהן המוח מארגן את עולם הזיכרונות שלו. 

מומחית השינה ד"ר ג'ניפר ד. באטלר, מנהלת מרפאה מחקרית לשינה בעיר האיטלקית פיימונטה, מסבירה כי "בעולם המדעי יש מחלוקת אם בכלל יש משמעות או פשר שלם לחלומות. לשיטה שסוברת שיש סיבה לחלומות, הכוונה היא שבעת שחולמים, המוח מסדר את עולם זכרונות העבר שלו ומעבד אותם. למעשה, חלום כזה הוא סוג של ארגון ידע מאוחר בראש ותהליך תעדוף של זיכרונות ואין בכלל געגוע לבן הזוג הקודם". 

גם מומחית השינה הבריטית שמפעילה קליניקה בעיר בריסטול כריסטבל מאנג'י מסכימה עם הרעיון הזה ואומרת כי "מטרת החלום היא למיין מידע משורה ארוכה של אירועים וזכרונות שחוויתם לאורך היום ולא היו משמעותיים עבורכם. יש שסבורים גם כי תפקיד החלום הוא להתארגן לקראת אירועים בעייתיים שיכולים להתרחש (כמו למשל פגישה עם האקס). ויש שמציינים כי מדובר בדרך של המוח לעבד רגשות טעונים ולכן זה מסביר מדוע אתם חולמים על האקס. בכל מקרה, אין בזה שום געגוע לא מודע אליו", היא מציינת.

מומחית השינה הנודעת והסופרת ת׳רסה צ׳אונג, שהתראיינה בעבר ל"דיילי מייל" בנושא הוסיפה אז כי "חלום על האקס הוא לא געגוע אליו אלא לתכונות מסוימות שהיו בו שחסרות לכם כעת. לפעמים זה לא געגוע לתכונות אלא רצון לסגור את הסיפור ההוא יותר טוב. בכל מקרה, החלומות האלו בכלל לא צריכים להוות עניין לדאגה אלא זו הודעה שאתם צריכים לשדרג את מה שחסר לכם בקשר כרגע. לפעמים אנחנו חולמים על התשוקה שהייתה לנו באהבה הראשונה שלנו. זה לא אומר שאנחנו מתגעגעים לאותו אהוב, אלא אנחנו מתגעגעים ליכולת לחוות תשוקה ברמה כזו ואת זה ניתן לבצע על ידי התמקדות בהווה וחיפוש דרכים להעצמת הקשר עם בן הזוג הנוכחי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר