צילום: GettyImages // חוזרים או מפסיקים? אל תמצאו את עצמכם בסאגה שלא נגמרת

טעות או סיכוי? הכל על סקס עם האקס

הבנתם שאתם לא יכולים להמשיך את הקשר הזוגי, אך אתם ממשיכים לשכב? הגיע הזמן לשים לזה סוף כדי להתקדם ולהתחיל פרק חדש בחיים

"יצאתי עם אמיר במשך ארבעה חודשים", מספרת אדוה. "היה לנו קשר נפלא בהתחלה, אבל אחרי שלושה חודשים הרגשתי שזה לא מתקדם לקשר רציני ומחייב כפי שרציתי. ניהלנו כמה שיחות ולבסוף החלטנו להיפרד. ההחלטה היתה הדדית, וסיכמנו שנישאר בקשר. אלא שעד מהרה מצאתי את עצמי בקשר מיני איתו, אקראי, לא מחייב, לא רציני, ולא בלעדי..." 

תשכחו מהכל: זה המשפט שכל אישה שיוצאת לדייטים חייבת לדעת

מה אסור בשום אופן לעשות באתרי היכרויות?

"...במקום להתקדם לקשר רציני כפי שרציתי, הלכתי אחורה לקשר ללא מחויבות. פתאום מצאתי את עצמי חולמת עליו, מחכה לשמוע ממנו, נהנית ממנו כשאנחנו יחד, ובוכה כשהוא יוצא עם אחרות. לאחר כמה שבועות שלחתי לו הודעה שאני לא מעוניינת יותר בקשר איתו, איחלתי לו יפה בהצלחה ובכך נגמר. לאחר חודש מאתגר נפשית, הצלחתי להתגבר ולהמשיך הלאה עד שמצאתי גבר אחר שמצא חן בעיניי. אני בטוחה שלא הייתי רואה אותו אילו עדיין הייתי בקשר של האקס".

מסתבר שאדוה היא לא היחידה שמנסה להפוך קשר זוגי לקשר אפלטוני, אבל אי אפשר לכבות את הלב ברגע. גם אם החלטנו שהקשר נגמר, עדיין יש לנו רגשות. לפעמים אנחנו מבינים שהקשר לא יכול להצליח, אבל הרגשות עדיין שם וגם המשיכה. לכן קשה לנו להתנתק ואנחנו מנסים לשכנע את עצמנו שזה לא יפריע לנו. 

ובמקרים הכי גרועים, הקשר הסתיים ואנחנו עדיין מעוניינות באקס שלנו. מאמינות שאם נשמור איתו על הקשר הוא יחזור אלינו.

האמנם?

כשאת ממשיכה לשכב איתו, הוא מבחינתו מקבל ממך כבר הכל ואין לו באמת רצון להתאמץ. את כבר לא ממש מעניינת אותו למעט ענייני הסקס. ואם הוא מקבל ממך את מה שהוא רוצה, למה שיתאמץ? מכאן שאת מכניסה את עצמך למקום בעייתי, שבו את מעוניינת בקשר מעמיק יותר ולא מקבלת את כל מה שאת רוצה, והוא לא מעוניין בקשר מעמיק יותר ומקבל את כל מה שהוא רוצה. 

את מכניסה את עצמך למקום בעייתי // צילום: gettyimages
את מכניסה את עצמך למקום בעייתי // צילום: gettyimages

איך כן תגרמי לו להיזכר בך ולחזור אלייך? רוב הסיכויים שלא תצליחי לגרום לו לחשוב אחרת מכפי שהחליט. הסיכוי היחיד שלך לגרום לו לרצות אותך שוב היא לא לתת לו את מה שהוא רוצה, ופשוט לא לנהל איתו קשר מיני. במקרים קיצוניים אני ממליצה להתנתק לחלוטין, לומר לו שאת לא מעוניינת להיות איתו בקשר ולהתנתק. זה קשה שבוע ואז הופך להיות קל יותר. תאמיני לי שאם הוא באמת יתגעגע הוא יצור קשר. אם הוא לא יצור קשר, דעי לך שהוא פשוט לא מעוניין וטוב שחתכת את זה, לא בזבזת עליו עוד זמן יקר והמשכת הלאה.

כשאת מקיימת קשר מיני עם האקס או אפילו עם יזיז, את מפזרת את האנרגיה שלך בכמה מוקדים במקום להשקיע את כל כולך בחיפוש אחר הגבר שמתאים לך. 

ככלל, אם את באמת רוצה להתרכז במציאת בן הזוג המתאים לך, אני ממליצה לשים בהמתנה סטוצים ויזיזים. אלה לא רק שאינם תורמים למוטיבציה בחיפוש אחר בן הזוג האמיתי שלך, כי אם פוגמים בה וגורמים הסחות דעת.

הכותבת היא מחברת הספר "מכל מחזריי השכלתי" – כל הסודות שמעולם לא סיפרו לך ליצירת זוגיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו