הקבלן אברהם יצחק חשוד בפרשת השחיתות בראשל"צ

חשוד לצד בנימין עוזיאל בקבלת דבר מרמה בנסיבות מחמירות ובהלבנת הון • נשקלת העמדתם לדין של חבר מועצת העיר והמנכ"ל לשעבר של החברה הכלכלית • החשדות קשורים לתיק אחר, שבו מעורב ח"כ ביטן

שטח הבנייה המדובר // צילום: יוסי זליגר // שטח הבנייה המדובר

גיא אבנון, שופט בית המשפט השלום בראשל"צ, התיר לפרסום אתמול (שלישי) את שמו של הקבלן אברהם יצחק, בעל חברה הנושאת את שמו, החשוד יחד עם בנימין עוזיאל בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובהלבנת הון בפרשת השחיתות בראשון לציון.

כזכור, פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לשניים באוגוסט האחרון כי היא שוקלת את העמדתם לדין בכפוף לשימוע בעברות שצוינו לעיל. עוזיאל חשוד בנוסף גם בהצעת שוחד. כל זאת על רקע החשד שאלה זכו במרמה במכרזים שערכה החברה הכלכלית של ראשל"צ לביצוע עבודות במתחם ה-1000 בעיר.

כמו כן, הפרקליטות הודיעה בזמנו לחבר מועצת העיר ראשון לציון, אייל מושיוב, ולניצן פלג, המנכ"ל לשעבר של החברה הכלכלית של ראשון לציון, כי היא שוקלת להעמידם לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות מרמה והפרת האמונים, שביצעו במסגרת תפקידיהם.

החשדות נגד שני הקבלנים התבררו במסגרת תיק 1803, שבמסגרתו נחקרו בכירים רבים, בהם ח"כ דוד ביטן, ראש עיריית ראשון לציון לשעבר דב צור והמשנה לראש עיריית תל אביב-יפו ארנון גלעדי, בחשד לעברות שוחד ועברות נוספות סביב מיזמי נדל"ן שונים בראשל"צ ובת"א.

ח"כ ביטן יוצא מחקירה בלהב 433, אוגוסט 2018 // צילום: יהודה פרץ
ח"כ ביטן יוצא מחקירה בלהב 433, אוגוסט 2018 // צילום: יהודה פרץ

בתוך כך, בינואר השנה הודיע היועמ"ש אביחי מנדלבליט על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ביטן בגין עברות שוחד, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון שבוצעו בין השנים 2017-2011, המיוחסות לתשע פרשות שונות.

במסגרת תיק 1803, נחקרו גם האירועים סביב שני מכרזים שהוציאה החברה הכלכלית בראשל"צ לביצוע עבודות תשתית במתחם ה-1000.

עיריית ראשון לציון // צילום: יוסי זליגר
עיריית ראשון לציון // צילום: יוסי זליגר

על פי כתב החשדות, עוזיאל ויצחק חברו יחד על מנת שהראשון ייגש למכרזים לביצוע עבודות תשתית במתחם ה-1000, על אף שהחברה הקבלנית שבבעלותו אינה עומדת בתנאי הסף שנקבעו.

עורכי הדין עודד סבוראי וערן שחם-שביט, המייצגים את הקבלן אברהם יצחק, מסרו: "מדובר בחברה קבלנית וותיקה ומוערכת, הפועלת זה עשרות שנים בפרויקטים גדולים ועושה כן במקצועית ובאמינות, תוך שמירה קפדנית על כל הוראות החוק.

"החקירה נוהלה אגב פרשה גדולה ומסועפת ('פרשת ביטן'), אולם לחברה אין ולא היה כל קשר לאותה פרשה. מדובר בהתנהלות מקובלת ולגיטימית בתחום דיני המכרזים.

"בזימון לשימוע מבקשת הפרקליטות באופן תקדימי ובלתי מוצדק לטעמנו לשנות בדיעבד את הכללים ולהטיל דופי בהתנהלות תקינה, מקובלת וללא רבב, אשר נהוגה מאז ומתמיד גם בענף הבנייה וגם בענפים רבים נוספים, ועיקרה היעזרות בקבלני משנה. אנו מאמינים שלאחר שמיעת טענותינו בשימוע יוחלט על סגירת התיק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר