בשיא המשבר: ריב בצמרת משרד הבריאות

בזמן שישראל נלחמת בנגיף הקורונה, מלחמות פנימיות של בכירים מהיחידה לאכיפה ופיקוח מציירות מציאות עגומה • משרד הבריאות: "הדבר יתברר בביהמ"ש"

משרד הבריאות // צילום: אורן בן חקון // משרד הבריאות

שני בכירים מהיחידה לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות מנהלים במשך כשנה וחצי עימות, שהפך בחודשים האחרונים לתביעה משפטית בגין לשון הרע. מהתביעה עולה תמונה מדאיגה לגבי התנהלותם, לכאורה, של האנשים שתחומי אחריות כה חשובים מופקדים בידיהם.

את תביעת לשון הרע, בסך 200 אלף שקלים, הגיש מנהל אגף האכיפה והפיקוח במשרד הבריאות, ד"ר רוני ברקוביץ, נגד עובד ותיק באגף. על פי התביעה, בשורת מקרים ארוכה נהג אותו עובד בצורה חריגה במיוחד. כך למשל, על פי התביעה, בתחילת משבר הקורונה, כאשר נדרש מאנשי האגף לאכוף את התקנות הקשורות למשבר, אותו עובד, כך לטענת ד"ר ברקוביץ, סירב לבצע את עבודתו לאורך תקופה ארוכה, ובזמן ישיבה שהתקיימה בנושא עם גורמים משטרתיים הכפיש הנתבע את המשטרה וטען לחוסר יכולתם לעשות את תפקידם. גם כאשר כבר הסכים לעבור הכשרה על מנת להצטרף לצוות האכיפה של הגבלות הקורונה, לאחר מפגש אחד המשטרה שלחה מכתב למשרד הבריאות כי לא יאפשרו לו להצטרף לסיור לאור התנהגותו והתנהלותו שכללה הכפשות כלפי המשטרה.

לפי כתב התביעה ולטענת ד"ר ברקוביץ, המקרים החריגים של אותו עובד החלו עוד לפני התפרצות הקורונה.

בכתב ההגנה שהגיש העובד, נטען כי תביעה זו היא השיא בהתעמרות שממנה הוא סובל בעבודתו מזה למעלה משנה וחצי. לטענתו זה החל בעקבות חשיפה של אי-סדרים שגילה הנתבע בהתנהלות התובע. באשר לטענה כי סירב לעבוד בתקופת הקורונה נטען על ידו כי הוציאו אותו לחופשה כפויה כחלק מההתעמרות בו.

ממשרד הבריאות נמסר: "ד"ר רוני ברקוביץ הוא עובד מוערך העושה את עבודתו נאמנה, בתקופת הקורונה ובכלל. התביעה המדוברת תתברר בבית המשפט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר