דיווח: דחלאן ביקר בירושלים בחסות אבו דאבי

לפי מקורות פלשתינים, הבכיר שגורש מהרש"פ הגיע במטוס של איחוד האמירויות • עוד נטען שיורש העצר בן זאיד המליץ לסייע לו לחזור לזירה הפלשתינית

מוחמד דחלאן, צילום: איי.פי

מקורות פלשתינים מסרו לעיתון "דאר אל-חיאת" כי בכיר הפת"ח הגולה מוחמד דחלאן ביקר בישראל במסגרת משלחת של יועצים מאיחוד האמירויות. על פי הדיווח שפורסם הבוקר (ראשון), הביקור בא במסגרת המטוס של איחוד האמירויות שנשא ציוד רפואי למאבק בנגיף הקורונה ונחת בארץ ביוני האחרון. 

מוחמד דחלאן נמצא זה שנים בגלות לאחר שגורש מהרשות הפלשתינית בשל חשד לחתירה תחת יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן. איחוד האמירויות שימשה כל השנים האלה כמארחת עבור מי שהיה אמון על מנגנוני הביטחון ברצועת עזה, בטרם השתלט עליה חמאס ב-2007. 

צילום ארכיון: לע''מ

המקורות טענו שהסיבה לכך שהרשות הפלשתינית דחתה את הסיוע, לא הייתה קשורה רק למעבר דרך ישראל, אלא לאור העובדה שנודע להנהגתה על הימצאותו של דחלאן במטוס. לדברי המקורות האנונימיים, רכבים השייכים למשרד החוץ הישראלי קיבלו את מוחמד דחלאן ואת היועץ טחנון בן זאיד עם נחיתתם. הם הוסיפו כי ביקורם כלל פגישות רשמיות וביקורים במפעלים ובחברות טכנולוגיה וביטחון.

עוד באותו נושא

"הכאסח" שהוביל להסכם ההיסטורי עם ישראל

קטן, איכותי ועשיר: הכירו את צבא איחוד האמירויות

יהודי האמירויות נרגשים: "יום היסטורי"

הידידה החדשה של ישראל היא ארץ של ניגודים והזדמנויות

עוד נטען בדיווח הערבי כי היועץ מאיחוד האמירויות נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוכחות השגריר האמריקני בישראל דיוויד פרידמן, ובכירים במערכת הביטחון הישראלית.

כמו כן נכתב כי היועץ העביר המלצה מטעם יורש העצר בן זאיד לבכירים הישראלים, לסייע בפתיחת הדלת לחזרת דחלאן לזירה הפוליטית הפלשתינית. בנוסף, צוין כי דחלאן ניצל את הביקור כדי להגיע למלון במזרח ירושלים, שם נפגש עם אישים פלשתינים שונים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר