"הרימה אותו מזרועו, כך שהטלטל באוויר, והטיחה אותו בחוזקה ארצה"

נפתח משפטה של ילנה סטרובינסקי, שעבדה כסייעת בגן מאשה והדב בפתח תקווה, בו חנקה למוות סייעת אחרת את התינוקת יסמין וינטה ז"ל באירוע שזעזע את כל המדינה • אמא של יסמין וינטה שנכחה במשפט: "יש לה שתי ילדות, אבל היא לא אמא"

הסייעת בית המשפט, היום // צילום: יוסי זליגר

משפט הסייעת מהגן בו מתה יסמין וינטה: משפטה של ילנה סטרובינסקי, שעבדה כסייעת בגן מאשה והדב בפתח תקווה, בו חנקה למוות סייעת אחרת, אינה סקיבנקו, את התינוקת יסמין וינטה באירוע שזעזע את כל המדינה, נפתח היום (שני) בבית משפט השלום בפתח תקווה. סטרובינסקי מואשמת בריבוי עבירות של תקיפת קטין בידי אחראי. המשפט יתחדש בחודש אוקטובר כדי לאפשר לצדדים לבצע הליך גישור. 

למשפט הגיעו הוריה של יסמין. האם דורינה אמרה: "אני מאוד כועסת. היא מפלצת. אני לא מבינה איך היא יכלה לעשות כאלה דברים לתינוקות. יש לה שתי ילדות, אבל היא לא אמא. אמא לא עושה דברים כאלה. היא אף פעם לא אמרה לי 'דורינה, סליחה'. זה קשה".

במקביל, הורים נוספים לילדים בגן הגיעו וצעקו לעברה. אחת האמהות שנכחה במשפט אמרה: "איך יכולת לכסות תינוקות למשך שעה וחצי. אני מקווה שאת תרקבי בכלא".

יסמין וינטה ז"ל // צילום: באדיבות המשפחה
יסמין וינטה ז"ל // צילום: באדיבות המשפחה

לפי כתב האישום, סטרובינסקי התעללה בתינוקות בני שנה עד שנתיים. כתב האישום מראה שהמעשה המחריד של כיסוי פעוטות בשמיכה ללא הותרת פתח לנשימה, הדרך בה הרגה סקיבנקו את יסמין וינטה, היה מעשה שחזר על עצמו בגן. בכתב האישום נאמר: "בשעה 12:46 או בסמוך לכך, בעת שהתינוקות שכבו בטרמפולינות, כיסתה הנאשמת את ראשם וגופם בשמיכה עבה, ללא הותרת פתח אויר, ונענעה את הטרמפולינות בחוזקה באמצעות רגלה. התינוקות נותרו מכוסים באופן המתואר לעיל במשך כ-50 דקות".

עוד צוין בכתב האישום כי "בהמשך לכך, סמוך לשעה 13:51, לאחר שהתינוקות הסירו את השמיכה מעל לראשם, כיסתה הנאשמת בשנית את ראשם וגופם של התינוקות ולאחר מכן נענעה בחוזקה באמצעות רגלה את הטרמפולינות במשך מספר דקות … בשעה 14:03, לאחר שהתינוקות הסירו את השמיכה מעל ראשם, נטלה הנאשמת את השמיכה וכיסתה באמצעותה את ראשה וגופה של אחת התינוקות, תוך שהידקה את השמיכה תחת בסיס הטרמפולינה, ללא הותרת פתח אויר, ומבלי שניתן להזיז את השמיכה משך כ-35 דקות. במעשיה המתוארים לעיל, תקפה הנאשמת את הקטינים בהיותה אחראית עליהם, וגרמה להם לחבלה של ממש". 

בסעיף אחר בכתב האישום נאמר: "הנאשמת אחזה בכוח בזרועו הימנית של אחד התינוקות, הרימה אותו מזרועו, כך שגופו ניתק מהרצפה והטלטל באוויר, והטיחה אותו בחוזקה ארצה. באותו המועד, בעת ששני תינוקות שכבו בטרמפולינות, כיסתה הנאשמת בשמיכה עבה את גופם וראשם ללא הותרת פתח אוויר. הנאשמת נענעה בחוזקה את הטרמפולינות, תוך שהיא צופה בטלפון הנייד שלה. התינוקות נותרו מכוסים באופן המתואר לעיל במשך כשעה וחצי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר