הותר לפרסום שמו של חשוד מסוכן בפדופיליה

יששכר חברה ביצע עבירות מין בילדים בגילי 6 עד 8 בחדרי מדרגות • העליון דחה את בקשתו להמשך צו איסור הפרסום: "יש משקל מיוחד לאינטרס הציבורי"

צילום: GettyImages

בית המשפט העליון התיר היום (שני) לפרסם את שמו של הנאשם יששכר חברה, שהורשע בביצוע עבירות מין בקטינים בחדרי מדרגות. חברה נידון לעונש של מאסר על תנאי והפרקליטות ערערה על קלות עונשו.

לאחר הגשת הערעור, הגיש בא כוחו של הנאשם לבית המשפט בקשה לאיסור פרסום שמו של הנאשם, בטענה כי הפרסום יפגע בהליך שיקומו וכי לטענתו אין חשש לקיומם של קורבנות פוטנציאליים נוספים. בית המשפט העליון (כב' השופט פוגלמן) דחה את הבקשה, קיבל את עמדת הפרקליטות וציין בהחלטתו, כי "יש לתת משקל מיוחד לאינטרס הציבורי בפרסום שמו של מי שהורשע בעבירות מין, ובפרט כשההרשעה חלוטה, על מנת להגן על הציבור".

הנאשם, יששכר חברה בן 24 מירושלים, הורשע בביצוע עבירות של מעשה מגונה ונסיון למעשה מגונה בחמישה קטינים שונים בגילאים בין 8-6. הנאשם ביצע את המעשים במספר הזדמנויות שונות, לאורך תקופה של כ-8 חודשים, בתוך חדרי מדרגות של הבניין. הנאשם פיתה את הקטינים בדרכי רמייה להיכנס עמו לחדרי המדרגות, או שעקב אחריהם עד לחדר המדרגות וביצע בהם מעשים מגונים.

השופט עוזי פוגלמן // צילום: אורן בן חקון
השופט עוזי פוגלמן // צילום: אורן בן חקון

עוד בנושא:

ערעור הפדופיל נדחה: יישלח ל-18 חודשים בכלא

הורים, כך תזהו אם יש פדופיל פעיל בבית הכנסת שלכם

2.5 שנות מאסר לרופא שביצע עבירות מין

בשלב הטיעונים לעונש, ביקשה הפרקליטות לקבוע בעניינו של הנאשם מתחם עונש הולם שינוע בין 3.5 ל-7 שנות מאסר. בית המשפט המחוזי בירושלים החליט לקבל את המלצת שירות המבחן להימנע ממאסר בפועל, מחשש לרגרסיה במצבו, ומנימוקי שיקום השית עליו עונש של מאסר על תנאי, פיצוי למתלוננים, קנס וצו מבחן למשך שנתיים.

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט העליון הודעת ערעור, במסגרתה מבקשת להטיל על הנאשם עונש של מאסר מאחורי סורג ובריח לתקופה משמעותית, שכן הנאשם הוא בגדר "שור מועד", אשר מסוכן עד מאוד לכל קטין בסביבתו.

בהודעת הערעור שהוגשה ע"י עו"ד רחל מטר, מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, צוין כי "המעשים שביצע הנאשם הם חמורים ביותר ופגיעתם בקטינים - חמישה קטינים - קשה היא... העונש אשר הושת על הנאשם אינו הולם כלל וכלל את חומרת המעשים, את הנזק שנגרם לקטינים, את סלידת החברה ממעשים מסוג זה ואת הצורך להרתיע עבריינים פוטנציאלים מעשייתם". עוד צוין, כי "העונש שהשית בית המשפט המחוזי על הנאשם "סוטה לחלוטין וללא כל הצדקה מהעונש המזערי הקבוע בצידן".  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר