הערעור נדחה: עונשו של הורג תהילה נגר לא יקוצר

בית המשפט העליון דחה את הערעור של ראיד רושרוש שהורשע בהסדר טיעון בהריגתה של נגר • ירצה 19 בשנים בכלא • אביה: "רגשות מעורבים"

צילום: יהודה פרץ - ארכיון // ראיד רושרוש בביהמ"ש

בית המשפט העליון דחה היום (ראשון) את הערעור של ראיד רושרוש, שהורשע בהריגתה של תהילה נגר ז"ל, על חומרת עונשו.  כזכור לפני כשבועיים התקיים דיון בנוגע לערעור שהגיש עורך דינו של הנאשם על העונש, בו ביקשו לקצרו ל-12 שנות מאסר והעונש ישאר של 19 שנות מאסר. 

בית המשפט הכריע היום בסוגייה וקבע כי הנאשם ירצה את מלוא שנות המאסר שנגזרו עליו. בהחלטת בית המשפט נכתב כי "המערער ביצע את המעשה המיוחס לו בקלות דעת ובאדישות". עוד נכתב כי ב"סיכומם של דברים, עונשו של המערער בא בגדרו של טווח הענישה המוסכם ובנסיבות אלה הוא מבטא את מכלול העבירות, את חומרת מעשיו ואת האכזריות שבה נקט כלפי המנוחה, את תוצאתם – אובדן חייה של אישה צעירה – ואת היקף ועומק החורבן וההרס שהמיט במעשיו על בני משפחתה, ואין כל עילה או הצדקה להקל בו.

בקשת משפחת המנוחה כי נחמיר בעונשו של המערער, מובנת. צערם ואסונם עמד לנגד עיני בית המשפט המחוזי כמו גם לנגד עינינו, אולם בגדרו של ערעור על חומרת העונש – אין בקשתם בגדר האפשר. הערעור נדחה אפוא".

יגאל נגר אביה של תהילה בתגובה על הכרעת העליון: "התחושות הן של רגשות מעורבים. למרות הביקורת הקשה שלנו על מערכות השלטון ומערכת המשפט, אני מאמין שבית המשפט עשה את המירב בתיק הזה. אני שמח שבית המשפט העליון לפחות לא הפחית את העונש שלו כפי שביקשו סניגוריו. תיק הרצח הזה נקנה בכסף רב, המשפחה שלו שכרה ארבעה משרדי עורכי דין וכל זה מצטרף להרבה פשלות שהמשטרה עשתה. אבל נתנו פייט רציני.

זאת הבת שלי והגנתי עליה ועל כבודה גם כשהיא לא הייתה בחיים. אם היינו מוותרים הוא היה מקבל כבר שבע שנים ואחרי שהיה יורד לו שליש על התנהגות טובה היום הוא כבר היה בחוץ. אנחנו ביחד עם התקשורת שליוותה אותנו בכל צעד עשינו מהומה במדינה ולראייה – אפשר לשנות דברים. אני מודה גם לתקשורת שלא הפסיקה לעטוף אותנו ועזרה לנו במאבק".

תהילה נגר ז"ל // צילום: באדיבות המשפחה
תהילה נגר ז"ל // צילום: באדיבות המשפחה

עוד בנושא:

"במדינה אחרת הרוצח היה מקבל 100 שנה"

19 שנות מאסר לבן הזוג שהרג את תהילה נגר; המשפחות התעמתו בבית המשפט

משפחתה של תהילה נגר בעליון: "לא נוותר"

"אתם שותפים לרצח, עסקת הטיעון - ביזיון": רוצח תהילה נגר יואשם רק בהריגה

בסיומו של דיון הערעור לפני מספר שבועות התבטאו הוריה של נגר ז"ל, יגאל וזהבה לאחר הדיון ומסרו כי משפחתו לא נפגעה. "אנחנו הקורבן, אנחנו שנפגענו לא משפחת הרוצח נפגעה. הם עשירים. פתאום הוא עזר להם להתפרנס. הוא איים עלינו ברצח לפני זה. הוא כפה את עצמו על הבת שלי ואיים עליה שאם לא תיעתר לו הוא ירצח אותנו ואנו כלל לא ידענו על זה. לעולם אל תרשו שהבת שלכם תלך עם ערבי. הסוף ידוע מראש - מי שהולך עם ערבי זה הסוף. בסוף המשפחות צריכים להתמודד עם בית משפט שיש לו את החשיבה שלו".

"כל יום נרצח פה אדם אחר ולאיש לא אכפת. אנחנו משלמים את המחיר יום יום. אנחנו נאבק עד הרגע האחרון וגם אז נבקש מהאל נקמה במשפחה ובכל מי שעשה לנו רע. במקום אחר הוא היה מקבל 100 שנה, פה רחמנים", אמרו.

רושרוש מכפר מרר נידון ל-19 שנות מאסר בגין הרגיתה של תהילה נגר. כזכור, ב-2017 התגלתה גופתה של נגר סמוך ליישוב מגדל  לאחר שרושרוש חנק אותה ורוצץ את גולגלתה. היא הייתה בת 31 במותה. מכתב האישום עלה אז כי רושרוש נהג להכות את נגר ואף איים לפרסם תמונות אינטימיות שלה אם תספר על כך. באחת מהפעמים שתקף אותה הדבר אף הביא לפינויה לבית החולים.

הוריה של נגר בביהמ"ש // צילום ארכיון: יהודה פרץ
הוריה של נגר בביהמ"ש // צילום ארכיון: יהודה פרץ

רגעיה האחרונים מתוארים בכתב האישום כך: "הוא דחף את המנוחה לשיחים בחניון, שם חנק אותה בגרונה והוסיף לחבוט בה בחוזקה בפניה וגרם לה לדימום רב עד שאיבדה את הכרתה. או אז, גרר הנאשם את המנוחה לצדו הצפוני של החניון ושם הטיח בראשה אבן שפה במשקל של כ-30 ק"ג, רוצץ את גולגלתה וגרם למותה".

כתב האישום יחס לרושרוש תחילה רצח, אך מחדלים שעלו בחקירה ובאו לידי ביטוי במהלך משפטו  הביאו את הפרקליטות לחתימת הסדר טיעון בו הורשע בהריגת בת זוגו נגר. גם לאחר שנידון ל-19 שנות מאסר הוא ערער לעליון ומבקש מהשופטים כי בנסיבות המקרה יקצרו את עונשו ל-12 שנות מאסר. אביה של תהילה - יגאל נגר ביקש מהשופטים כי יטילו על הנאשם מאסר עולם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר