חברות ביטוח וחדשות 12: נחשפה רשימת ניגודי העניינים של שופטי העליון

בעקבות בקשת חופש המידע שהוגשה לרשות השופט, הוחלט לפרסם את רשימת ההימנעויות המלאה של שופטי העליון • הנשיאה חיות מנועה מלעסוק בענייני חברות הביטוח הראל וכלל • המשנה לעליון חנן מלצר מנוע מלעסוק בסוגיות הנוגעות לחדשות 12 • הרשימה המלאה

שופטי בית המשפט העליון // שופטי בית המשפט העליון

משרדי עורכי דין, חברת ביטוח וקופות חולים, וחברת החדשות: הרשות השופטת פרסמה את רשימת ניגודי העניינים המלאה של שופטי בית המשפט העליון, בעקבות בקשת חופש המידע שהוגשה אליה. הרשימה המלאה

על פי הנתונים, נשיאת העליון אסתר חיות אינה יכולה לעסוק בעניינם של כמה עורכי דין, וכן של חברות הביטוח הראל, כלל, שלמה WESURE ואיילון. 

המשנה לנשיאת העליון, השופט חנן מלצר לא יכול לעסוק בעניינן של חברת החדשות, חדשות ערוץ 12, עיריית תל אביב-יפו וכן עיריית רמת גן.  השופט מני מזוז מנוע לעסוק בעניינה של קופת חולים לאומית. גם השופטת ענת ברון, שעלתה לאחרונה לכותרת לאחר שקיבלה מכתב איום, אינה יכולה גם כן לעסוק בעניינה של עיריית תל אביב-יפו. 

יוצא הדופן ברשימה הוא השופט נועם סולברג, שאין לא מניעה בעיסוקים בתיקים לא של עורכי דין, ולא של בעלי דין כאלה ואחרים.

נשיאת בית המשפט העליון חיות // צילום: אורן בן חקון
נשיאת בית המשפט העליון חיות // צילום: אורן בן חקון

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, עדכנה לפני כמעט שבועיים את שר המשפטים אבי ניסנקורן, על כוונת הרשות השופטת לפרסם ולעדכן מעת לעת באופן יזום החל משנת המשפט הקרובה (ספטמבר 2020) את רשימת המניעויות, ההחלטות של שופטים להימנע מתיק כזה או אחר, של כלל השופטים והרשמים גם באתר הרשות השופטת.

עוד בנושא:

בג"ץ פסק פה אחד: נתניהו כשיר להרכיב את הממשלה, ההסכם הקואליציוני תקף

שפי פז ביקרה את בג"ץ - הפיצוי הופסק

ניגודי העניינים של השופטים יפורסמו ברשת

החלטה עקרונית על הפרסום התקבלה כבר לפני מספר חודשים, כחלק ממהלך לקידום השקיפות באמצעות פרסום יזום של מידע מגוון על אודות פעילותה של הרשות השופטת. 

ניהול רשימת מניעויות אינו מחויב על פי החוק. עילות הפסלות שאותן על בית המשפט לבחון, מיוזמתו או לבקשת הצדדים, מנויות בסעיף 77 לחוק בתי המשפט. רשימת המניעויות מהווה כלי עזר מינהלתי לצורך ניתוב תיקים ושיבוץ שופטים לשמיעתם, ככל שניתן לצפות את המניעות מראש. 

    טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

    כדאי להכיר