ניגודי העניינים של השופטים יפורסמו ברשת

הנשיאה חיות הודיעה כי החל מחודש ספטמבר הקרוב תוגבר השקיפות באשר להחלטותיהם של שופטים להימנע מתיקים • השר ניסנקורן: "מברך על היוזמה"

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, צילום: אורן בן חקון

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, עדכנה את שר המשפטים, חבר הכנסת אבי ניסנקורן, על כוונת הרשות השופטת לפרסם ולעדכן מעת לעת באופן יזום החל משנת המשפט הקרובה (ספטמבר 2020) את רשימת המניעויות, ההחלטות של שופטים להימנע מתיק כזה או אחר, של כלל השופטים והרשמים גם באתר הרשות השופטת.

זאת, בנוסף לפרסום הקיים באתר חופש המידע הממשלתי. החלטה עקרונית על הפרסום התקבלה כבר לפני מספר חודשים, כחלק ממהלך לקידום השקיפות באמצעות פרסום יזום של מידע מגוון על אודות פעילותה של הרשות השופטת. 

ניהול רשימת מניעויות אינו מחויב על פי החוק. עילות הפסלות שאותן על בית המשפט לבחון, מיוזמתו או לבקשת הצדדים, מנויות בסעיף 77 לחוק בתי המשפט. רשימת המניעויות מהווה כלי עזר מינהלתי לצורך ניתוב תיקים ושיבוץ שופטים לשמיעתם, ככל שניתן לצפות את המניעות מראש. 

שר המשפטים אבי ניסנקורן, ברך על המהלך ואמר:" ‏אני מברך את הרשות השופטת על צעד חשוב לקידום השקיפות. זוהי עדות נוספת לכך שהתברכנו במערכת משפט איכותית ומקצועית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר