"השמיצה את המוצר שלנו": טבע בתביעת ענק נגד משווקת סימילאק

יבואנית תרכובות המזון לתינוקות נוטרילון, תובעת 40 מיליון שקלים מחברת אבוט וחברת קידום המכירות שלה ברשת • טוענת: הפעילה נגדנו חשבונות סרק ושילמה לאימהות כדי לרקום נגדנו קמפיין שקרי

נוטרילון. "הכפישו בשיטתיות"

חברת טבע, יבואנית תרכובות המזון לתינוקות נוטרילון, הגישה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה על סך 40 מיליון שקלים נגד חברת אבוט, יבואנית תרכובות המזון לתינוקות סימילאק, ונגד אגם לידרס טק בע"מ בניהולה של אפרת סלע איתמר הידועה כיום בשם דה לידרס - חברה לקידום מכירות ברשת. 

בתביעה נטען כי חברת אבוט היא שעומדת מאחורי קמפיין השמצה סמוי במדיה החברתית, שנועד לפגוע בנוטרילון לאחר שהגדיל משמעותית את נתחי השוק שלו בישראל. עוד נטען כי "אבוט פעלה בשיטה פסולה, נפסדת ונכלולית, שבמסגרתה הופעלו פרופילים פיקטיביים של אימהות לצד מגיבות בתשלום ברשתות החברתיות, וזאת כדי להשמיץ את המותג נוטרילון של טבע ולזרוע בהלה וחשש בקרב הורים לתינוקות, תוך הפצת מידע מטעה".

קמפיין סמוי

הקמפיין השקרי, כך טוענים בטבע ישראל, מצא את דרכו גם לדיווחים בולטים בכלי התקשורת המרכזיים בישראל ונועד להשפיע בדרכים לא חוקיות ולא אתיות על הציבור לזנוח את השימוש במוצרי נוטרילון לטובת סימילאק. בטבע טוענים כי מדובר בהטעיית ההורים וליבוי של בהלת שווא, בשוק שמאופיין ברגישות רבה, בין היתר, בשל טרגדיית "רמדיה".

במאי 2019 הצהירה חברת טבע כי חברת נוטרישה, יצרנית נוטרילון, השיקה מפעל חדש בהולנד, מהמתקדמים בעולם, לייצור תרכובות מזון לתינוקות. עוד הדגישה טבע בפרסומים אלה כי המוצרים עצמם, הפורמולות ותהליך הייצור לא עברו כל שינוי. החברה חזרה והדגישה כי אלו שני השינויים היחידים שנעשו במוצר. 

למרות זאת, על פי כתב התביעה, בחודש ספטמבר 2019 טבע התעוררה למציאות הזויה שבה ברשת הפייסבוק מתרחשת סערה סביב נוטרילון, שבמרכזה שמועות שקריות המתפשטות "כאש בשדה קוצים" כאילו הפורמולה עצמה שונתה וכאילו המוצר קשור בתחלואת תינוקות. 

טבע טוענת כי נפלה קורבן לקמפיין רשת סמוי, שהפעילו אבוט, יבואנית סימילאק וסוכנות המשפיענים "לידרס" של אפרת סלע איתמר, המספקת שירותים בתחום הניטור וההתערבות בשיח באינטרנט. בחברה אומרים כי לאחר שטבע פנתה לפייסבוק בבקשה לבדוק את האותנטיות של כמה חשבונות "חשודים", פייסבוק איששה את חשדות טבע והסירה לאלתר חלק מהחשבונות הפיקטיביים שהיו ידועים אז.

עוד טוענים בטבע כי הפרופילים הפיקטיביים והחשבונות הממומנים פעלו בשיטתיות, בשליחות סימילאק, להכפיש את נוטרילון, וזאת בין היתר באמצעות פיזור חששות לגבי בטיחות הפורמולה של נוטרילון. 

צי הפרופילים הפיקטיביים והמגיבות בתשלום השיגו לסימילאק השפעה רבה בשיח בתחום תזונת התינוקות בכל הפורומים הרלוונטיים והמלצות "מפה לאוזן" של הגורמים מטעמה ללא שום גילוי נאות כמובן של הגורם המסחרי העומד מאחוריהם וגם הפכו לכלי השפעה מרכזי באסטרטגיה שלה להעביר לשימוש בסימילאק הורים המשתמשים בתמ"לים (תחליפי מזון לתינוקות) מתחרים ולנסות לבלום את הירידה החדה שחוותה סימילאק במכירות המוצרים שלה. 

עוד אומרים בטבע כי בשוק זה "אם יש ספק - אין ספק"  ודי היה בשמועה שרצה בתפוצה נרחבת מספיק כדי לשלוח את נוטרילון לצניחה במכירות ולפגיעה קשה במותג, כאמור, ללא שום סיבה אמיתית.

תגובות האימהות ברשת
תגובות האימהות ברשת

"שיח שלילי"

יוסי אופק, מנכ"ל טבע ישראל, אמר ל"ישראל היום" כי "החל מתחילת ספטמבר זיהתה החברה שיח שלילי ברשתות החברתיות בהיקפים משמעותיים וחריגים. מדובר בעשרות רבות של חשבונות פיקטיביים לצד אימהות שהופעלו בתשלום. טבע זיהתה דפוס חוזר המבוסס על מסרים דומים שהועתקו על ידי פרופילים שונים במטרה להדהד מסרים שליליים לנוטרילון".

לפי סטורנקסט, עד אוגוסט בשנה שעברה עמד נתח השוק של נוטרילון על 21.6%. נתח השוק של מטרנה עמד על 47.9% ושל סימילאק על 21.6%. מבדיקה שערכנו עולה כי בחודש ינואר 2020, כלומר לאחר כחצי שנה, נתח השוק של המותג ירד באופן הדרגתי ל־17.1%.  

"התביעה נלמדת"

מחברת אבוט נמסר: "בחברת אבוט אנו מחויבים לתקשור אתי ואחראי בנוגע למוצרינו. קיבלנו את כתב התביעה ואנו לומדים אותו". מאפרת סלע איתמר לא נמסרה תגובה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר