פוענח הפיצוץ בחניון בית גיל הזהב בת"א

הפרקליטות הגישה כתב אישום חמור נגד קרובי משפחתו של ההרוג בגין המתה בקלות דעת ונשיאת נשק • האירוע התרחש בשנת 2016 ופוענח השבוע

צילום: ארכיון: אמיר מאירי // זירת הפיצוץ בשנת 2016

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד סמר (36) וחסן (30) עדס, בני דודים תושבי יפו בגין המתה בקלות דעת, קשירת קשר לביצוע פשע, נשיאת הובלת נשק שלא כדין וקבלת רכב גנוב.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עוה"ד אסף שביט וגיל קרן, הנאשמים ואביו של הנאשם חסן, עלי עדס המנוח קשרו קשר בכך שתכננו פגיעה קטלנית באדם שזהותו אינו ידוע. בתאריך ה-16 לאוקטובר 2016 הגיעו הנאשמים והמנוח לחניון בית גיל הזהב בתל אביב על מנת להניח מטען חבלה קטלני.

הנאשמים נשאו עמם מטען חבלה, וחסן נשא והוביל תת מקלע ברכבו ושלטים להפעלת המטען. בהגיעם לחניון, התייצבו הנאשמים בעמדות שליטה על הגישה לחניון, תוך שסמר התחזה לגנן, כדי לאפשר את הרכבת המטען במקום. בשלב זה, בעת הכנת המטען, התפוצץ המטען בטעות וגרם למותו של המנוח. בתגובה לכך נמלטו הנאשמים מהזירה.

בבקשת המעצר כתבו עוה"ד שביט וקרן: "תצרף הראיות מוביל למסקנה מפלילה יחידה אפשרית, כי המשיבים פעלו יחד עם עלי במסגרת קשר משותף לפגיעה קטלנית באדם ועסקו בהרכבת מטען קטלני בחניון בית גיל הזהב, כל אחד מהם נטל על עצמו תפקיד פונקציונאלי בביצוע, כאמור. כמו כן, המשיבים צפו בפועל את הסיכון שהתממש- מות עלי, למצער במידה של קלות דעת".

מיד ובסמוך לאירוע, המשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע, במהלכה הוברר כי מטען רב עוצמה אשר הובא למקום והוסלק בסמוך לרכב התפוצץ וכאמור הביא למותו המידי של המנוח. עוד עלה מהחקירה כי מהמקום נמלטו מספר חשודים. המשטרה פעלה במרוצת הזמן לאיסוף ראיות מזירה מורכבת מאוד,  לרבות ביצוע פעולות חקירה סמויות וגלויות, בפרט במישור הפורנזי במלאכת איסוף הראיות במטרה לבסס תשתית ראייתית איתנה .

חרף חלוף הזמן וקשיים שהתגלעו, ביחידה המרכזית של מחוז ת״אהמשיכו כל העת בביצוע פעולות חקירה בליווי פרקליטות מחוז ת״א עד שלאחרונה חלה התפתחות בחקירה אשר תרמה לביסוס אותה תשתית ראייתית. בעקבות אותה התפתחות חשובה והשלמת הפאזל הראייתי, ביום שלישי האחרון נעצרו החשודים על ידי המשטרה. 

מדובר היה ב'תאונת עבודה'. הנאשמים הביאו ביחד עם ההרוג את המטען למקום במטרה להסליק את המטען בתוך אבן. בזמן שהוא שם את המטען מתחת לאבן הוא התפוצץ. המטען כוון לאנשי ארגון פשע שיושבים בחניון דרך קבע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר