"התרברב על רצונו לתפוס ילדה קטנה": פרטים חדשים על החשוד ברצח מדלן מקאן

התובע הגרמני טען בראיון לעיתון הבריטי "הטיימס" כי כריסטיאן בריקנר, החשוד במעשה, טען בשיחה עם חבר ברשת על כך שתיעד חטיפתה של ילדה אחרת • עוד הוסיף: "הרצח של מדלן בוצע זמן קצר לאחר החטיפה" • בנות הזוג לשעבר של החשוד חוששות שירדוף אחריהן

צילום: ארכיון: איי.אף.פי, אי.פי.איי // בריקנר (מימין), מקאן (שמאל למעלה) וג'ריקקה (שמאל למטה)

התובע הגרמני האנס כריסטיאן וולטרס התראיין אתמול (שלישי) לעיתון "הטיימס" הבריטי וטען כי הילדה מדלן מקאן נרצחה זמן קצר לאחר שנחטפה מבית הנופש בפורטוגל שם שהתה עם הוריה בשנת 2007. בנוסף אמר כי החשוד במעשה, כריסטיאן ברוקנר התרברב בפני חבר על כך שתיעד את חטיפתה של ילדה נוספת, בסמוך למועד חטיפתה של מקאן.

במהלך חקירה המתבצעת בימי אלו חשפה המשטרה הגרמנית כי ברוקנר שוחח עם פדופיל אחר והתרברב בפניו על חטיפת נערה נוספת ביצוע מעשה אונס ורציחתה. במהלך השיחה, שהתרחשה בצ'ט ברשת, תיאר החשוד  את רצונו העז "לתפוס ילדה קטנה ולהשתמש בה במשך כמה ימים". כאשר נשאל האם הוא חושש להיתפס ענה בריקנר: "הראיות יושמדו, ולאחר מכן אדאג לצלם סרטונים נוספים. אני הולך לתעד בצורה מפורטת איך היא עונתה".

אינגה ג'ריקקה. נבדק הקשר למקאן // צילום ארכיון: איי.פי
אינגה ג'ריקקה. נבדק הקשר למקאן // צילום ארכיון: איי.פי

השיחה המדוברת התגלתה על ידי המשטרה הגרמנית שחוקרת את היעלמותה של הילדה אינגה ג'ריקקה ילדה בת 5 שנעלמה כ-8 שנים לאחר היעלמותה של מדלן מקאן. התובע הגרמני שמוביל את החקירה נגד בריקנר, אמר בראיון כי הוא חושש שמדלן מקאן נרצחה בסמוך למועד היעלמותה בשנת 2007.

עוד בנושא:

החשוד ברצח מדלן מקאן לא יועמד לדין?

האם זה הסוף לתעלומת מדלן מקאן?

החשוד ברצח מדלן מקאן כמעט חמק מהמשטרה

דיווח: חשוד זר בחטיפת מדלן מקאן

"לדעתי היא נרצחה בידי בריקנר זמן קצר לאחר שחטף אותה, לאחר שהתעלל בה", אמר וולטרס והוסיף: "אנחנו מאמינים כי החשוד ביצע פשעים נוספים, בעיקר בעלי אופי מיני, בפורטוגל אך גם במקומות נוספים בגרמניה.

בריקנר, המרצה 21 חודשי מאסר על סחר בסמים עלול להשתחרר היום, לאחר שסיים שני-שליש מהזמן, כשמקביל הוא ממתין לתשובת בית המשפט על עתירה שהגיש נגד מאסרו בחשד לביצוע אונס של קשישה אמריקנית שהתרחש לכאורה בשנת 2005 בפורטוגל.

בית הנופש בפורטוגל ממנו נעלמה מקאן // צילום: Gettyimages
בית הנופש בפורטוגל ממנו נעלמה מקאן // צילום: Gettyimages

"ככל שנצליח לאסוף יותר ראיות, כך נוכל למנוע את שחרורו", אמר וולטרס. "אם לא נמצא אותן, אנו מסתכנים בעובדה כי בעוד 7 שנים הוא יצליח לחמוק מידינו ולברוח מגרמניה למדינה שאין לנו הסכם הסגר איתה. אם נוכל לקשר בינו לבין היעלמותה של מדלן נצליח להוכיח כי הוא ביצע פשעים נוספים ובכך נוכל להשאיר אותו במאסר".

במהלך הראיון ניסה להתחמק וולטרס מלענות על השאלה האם בריקנר תיעד את מסכת ההתעללות שעברה מקאן, כפי שנטען שעברו שאר קורבנותיו ואמר כי החוקרים מנסים למצוא כמה שיותר הוכחות נגד בריקנר כדי שהאחרון לא יוכל להחליש את התיק נגדו בטענה כי המשטרה מסתמכת על ראיות נסיבתיות בלבד.

בתוך כך, סרטון מבית סמוך לבית הנופש בפורטוגל מתאר כיצד חשוד מתעלל ואונס את תיירת קשישה, אישה נוספת ונערה מתבגרת. האישה, אשר נאנסה בשנת 2004 על ידי פורץ שתיעד את האירוע, הגישה תלונה במשטרה. כשנה לאחר מכן הוגשה תלונת האונס על ידי התיירת האמריקנית ותיאורי שני המקרים היום דומים והעלו כי האונס בוצע על ידי גבר שתיאורו דומה לזה של בריקנר, אשר דיבר בגרמנית ואנגלית וביצע בהן מעשי אונס במשך 4 שעות.

התובע הגרמני וולטרס // צילום ארכיון: איי.אף.פי
התובע הגרמני וולטרס // צילום ארכיון: איי.אף.פי

במקביל המשטרה בודקת חשד למעורבתו של בריקנר בהיעלמותה של לואיז קרטון, סטודנטית לרפואה בת 24 שנעלמה בגרמניה בשנת 2001, ובהיעלמותה של פגי קנובלוך, ילדה בת 9 שנעלמה באיזור בוואריה בחודש מאי באותה השנה. בהולנד נערכת עתה חקירה האם יתכן כי הוא קשור גם להיעלמותו של יאר סוארס, ילד בן 7, אשר שנעלם בחוף ים סמוך לעיר האג בשנת 1995.

בתוך כך, אחת מבנות הזוג לשעבר של בריקנר טוענת כי בלילה שלפני היעלמותה של מדלן מקאן הוא טען בפניה בארוחת ערב משותפת כי "יש לו עבודה נוראית לעשות, שהולכת לשנות לו את החיים" בפראיה דה לוז ביום למחרת.  הבחורה, ששמה לא יודע סיפרה כי בריקנר נעלם מיד עם היעלמותה של מדלן, וכעבור 3 שנים צץ מחדש באזור. כאשר נפגשו היא שאלה אותו האם הוא חטף את מקאן ובתגובה לכך ענה לה באיום: "אל תלכי לכיוון הזה".

לטענת חבר קרוב של הבחורה, שהתראיין לאתר ה"סאן" הבריטי, המטרה העיקרית שלה ושל נשים נוספות איתן יצא בריקנר היא לדאוג כי האחרון יישאר כלוא כי "הן יודעות איזה אדם הוא, וחוששות כי אם ישתחרר הוא יגיע לרדוף אותן".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר