ה"האקר מאשקלון" - לשנה נוספת בכלא

בזמן שהוא מרצה עונש מאסר של שבע שנים, טילפן ה"האקר" לבתי ספר ובית מלון וטען שהטמין בהם פצצות • בשל ה"דיווחים", הוזנקה המשטרה לאיתור מטענים

צילום: רויטרס // במהלך מעצרו - סחט באיומים

בית משפט השלום בתל אביב גזר על ה"האקר מאשקלון" שנת מאסר ומאסר על תנאי. העונש ניתן על עבירות שביצע במהלך מעצרו - סחיטה באיומים, פרסום ידיעות כוזבות הגורמות פחד ובהלה וידיעות כוזבות בנוגע לעבירת פשע. השופטת נעה תבור קבעה כי 45 יום מתוך העונש הנוכחי יתווספו לעונש המאסר בן שבע השנים, שאותו הוא מרצה כעת.

על פי כתב האישום המתוקן שבו הורשע הנאשם, בעת שהוא היה נתון במעצר עד תום ההליכים על תיקו המרכזי שבגינו נשפט לשבע שנות מאסר, התקשר הנאשם לשני בתי ספר יסודיים במרכז הארץ ואיים על אנשי הצוות כי הטמין פצצות במוסדות חינוך אלה. בעקבות איומיו, פונו התלמידים והוזעקו לבתי הספר כוחות משטרה וחבלנים שסרקו אותם במטרה לאתר מטעני חבלה.

בנוסף, הנאשם התקשר לבית מלון באילת ואמר לקצינת הביטחון במקום כי החדיר פצצה למלון. בעקבות הדברים, הזעיק צוות המלון את המשטרה שערכה סריקות במבנה ובסביבתו במטרה לאתר מטעני חבלה.

גזר הדין ניתן בעקבות הסדר טיעון שהתקבל על ידי בית המשפט. בין שיקולי הפרקליטות להגיע להסדר נמנים לקיחת האחריות מצדו של הנאשם והבעת החרטה, מאפייני אישיותו ונסיבותיו האישיות של הנאשם, גילו הצעיר (21) ועונש המאסר הארוך שאותו הוא מרצה כעת.

בתיק המרכזי הורשע ה"האקר מאשקלון" במסכת ארוכה של עבירות סחיטה באיומים, פרסום ידיעות כוזבות הגורמות בהלה ופחד, התחזות כאחר, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, חדירה לחומר מחשב כדי לעבור עבירה אחרת, הלבנת הון ועוד. העבירות בוצעו החל משנת 2015 ועד למעצרו ב-2017.

ה"האקר מאשקלון"
ה"האקר מאשקלון"

הנאשם התקשר ופנה בכתב אלפי פעמים לגורמים שונים ברחבי העולם ואיים עליהם במעשי טרור ורצח. מעשים אלה בוצעו באמצעות האינטרנט ותוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתוחכמים לצורך הסוואת מקור ההתקשרות וקולו.

בעקבות מעשיו של ה"האקר מאשקלון" התעוררה פאניקה בציבור, והוזנקו כוחות חירום לפינוי אתרים ואף לנחיתת מטוס שלא ביעדו. כמו כן, הנאשם הציע ב"רשת האפלה" את שירותיו בביצוע שיחות כאלו תמורת תשלום וכן סרטוני הדרכה המסבירים כיצד לקיים שיחות הפחדה ואיום תוך שימוש באמצעי הסוואה, ומדריכים מפורטים שמסבירים איך לבצע את העבירות.

בנוסף לכך, הנאשם שכר ב"רשת האפלה" שירותים של אנשים שיבצעו עבורו, כ"קבלני משנה", חלק משיחות האיום, הנחה אותם ושילם להם בביטקוין. הוא קיבל בתמורה תשלום בביטקוין כדי לטשטש עקבות. אנשים רבים רכשו את שירותיו של ה"האקר מאשקלון", כך שקיבל והחזיק בארנקי ביטקוין בסכום שווה ערך לכ-873,179 שקלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר