צפו: מיקי כוכבת הילדים מקריאה סיפור על קורונה

רון סטרינסקי ועמית מזרחי הם שני אנשי היי-טק שהחליטו להוציא ספר ילדים שמסביר על המחלה • כוכבת הילדים מיקי נרתמה להפצת המסר עם הקראה מיוחדת לגולשי "ישראל היום"

מיכל מוכתר והספר

רון סטרינסקי (‭31‬) הוא איש היי-טק, מנכ"ל של סטארט-אפ בתחום הבינה המלאכותית. עמית מזרחי (‭34‬) הוא סמנכ"ל הפיתוח העסקי של החברה. עם תחילת משבר הקורונה עלה לשניים בראש רעיון לסטארט-אפ אחר לחלוטין: ספר ילדים שיסביר על הקורונה.

השניים יצאו למשימה, והתוצאה - הספר "רון ורונה נלחמים בקורונה" שמיועד לגילאי ‭ .7-3‬במרכז הספר שני הילדים, שיוצאים למסע בעקבות נגיף הקורונה המסתורי.

"באמצע יום עבודה, אחרי שנאלצנו להוציא את העובדים לחל"ת, נכנסתי למשרד של עמית ואמרתי לו 'יאללה, בוא נכתוב ספר'", מספר סטרינסקי. "סבא שלי ז"ל, חיים רון, היה מאייר שהוציא המון ספרי ילדים. עמית התלהב מהרעיון והתחלנו לבדוק איך מוציאים ספר".

כוכבת הילדים המצליחה מיקי מוכתר התגייסה להפצת המסר החשוב עבור ילדים שלא מבינים ואולי גם חוששים מהתקופה המוזרה והמאיימת שנכפתה על כולנו, והקריאה את הסיפור במלואו, במיוחד לגולשי "ישראל היום". "כשפנו אליי רון ועמית הרגשתי שנפלה זכות בחלקי, לקחת חלק בהסברה על הקורונה לילדים בצורה מדהימה, חכמה עם הרבה רגישות ורוגע", מסרה מיקי ל"ישראל היום". "אני שמחה על ההזדמנות לשתף איתם פעולה ומקווה שזה יגיע לכמה שיותר ילדים ויסייע למטרה שלשמה נועד".

הספר פשוט התגלגל

מזרחי הוא בנו של תת ניצב בדימוס משה מזרחי, שהיה גם חבר כנסת. לדבריו, "התקופה האחרונה היתה מאוד קשה. ביום אחד אני יצאתי לחל"ת, אשתי ירדה לשליש משרה והגנים נסגרו. הבת שלנו אלה, בת שנתיים וחצי, התחילה לשאול המון שאלות. כשרון נכנס לחדר שלי וזרק את הרעיון לכתוב ספר ילדים - זה היה מדהים בעיניי. אני כותב מגיל‭ ,12 ‬הספר הזה פשוט התגלגל. ישבנו וכתבנו, עשינו ניסיונות על אלה, הקראנו לה קטעים, והיא שאלה שאלות שממש עזרו לנו לכוון את עצמנו".

נעזרתם גם באנשי מקצוע?

סטרינסקי: "כן. פנינו לגורמים רפואיים בבית החולים תל השומר, וצירפו לנו רופאה מקסימה שעזרה לנו, מרחוק כמובן, ד"ר מורן שפלר-גל, רופאת ילדים בכירה. ביקשנו ממנה לבדוק שההנחיות שניסינו להעביר נכונות, והיא גם עזרה לנו להנגיש אותן לילדים. תוך שלושה שבועות כבר היו לנו ספרים קשיחים שניתן להזמין אותם בכל חנויות האונליין. אנחנו מקווים שהספר יעזור להורים צעירים לדבר עם הילדים על הקורונה ולהרגיע חרדות. אנחנו גם עובדים על תרגום הספר לאנגלית, כדי להפיץ אותו בארה"ב".

מזרחי: "יש משפחות שמזמינות את הספר כדי שתהיה מזכרת מתקופת הקורונה, יש זוג שקנה ספר לילדה שלו, שהיא בת חמישה חודשים, כדי שהם יוכלו לספר לה מה היה כשתגדל".

סלבס מתלוננים על בידוד באחוזות פאר

טלנובלה: "בית הנייר" בלתי ניתנת לצפייה

אלימות בוטה ברשת כלפי זוכת "האח הגדול"

הראפרים תרמו מאה אלף מסכות לאסירים

ישראל מחוברת: תרבות מקוונת לימי הקורונה

מאנה וצ'רוואני בדרך לבית המשפט?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר