מנכ"ל משרד הבריאות: "הסופרים יישארו פתוחים - אין טעם להסתער עליהם"

עם ישראל לא חיכה להודעה, אם בכלל תהיה כזו, על השבתת המשק והתנפל על רשתות השיווק הפתוחים בשבת • תורים ארוכים במיוחד נרשמו היום בסניפי הסופרים הגדולים והשכונתיים כאשר עשרות אלפים הגיעו ורכשו מכל הבא ליד • "הסל הממוצע שילש את עצמו"

תורים ארוכים במיוחד נרשמו היום (שבת) בסניפי טיב טעם הגדולים והשכונתיים של טיב טעם שפתוחים בשבת וכך גם ברשתות המתחרות ולמעשה בכל סופר, מכולת או אטליז הפתוחים בשבת. 

דוברת ראש הממשלה שיר כהן יצאה במסר מרגיע לציבור במטרה להוריד את ההתנפלות על רשתות השיווק: "מפעלי המזון בישראל ממשיכים וימשיכו לעבוד כסדרם. יש מלאים גדולים לרשתות המזון. ייבוא המזון לישראל נמשך. כל אלה יוצרים מלאי גדול ולכן אין צורך או הצדקה באגירת מזון. כמו כן, הנגישות לרשתות המזון והפארם תמשך".

משה בר סימן טוב מנכל משרד הבריאות פנה אחר הצהריים לציבור וניסה להרגיע גם הוא: ״אזרחי ישראל הסופרים ישארו פתוחים נקודה. אין טעם להסתער עליהם. המערכת נערכת אבל בכל תסריט אפשרי הסופרים ישארו פתוחים. אני מבקש מהציבור לנהוג באחריות ולהקשיב להנחיות הגורמים המוסמכים לכך".

עוד בנושא: 

כל החולים, כל המסלולים

משרד הבריאות יקצר את ההמתנה לתוצאות בדיקות הקורונה

שגרת חירום: ישראל נאבקת בקורונה

משרד הבריאות הודיע על צעדים חדשים ונרחבים נגד הקורונה

מיום שישי בשעות הבוקר המוקדמות ועד חצות נהרו רבים אל כל הסניפים הגדולים וכן הסניפים "השכונתיים" וקנו מכל הבא ליד. במשך כל הלילה, העובדים מילאו את הסחורה בחנויות. ברשת "טיב טעם" מדווחים כי כעת, למרות ההתנפלות, אין מחסור בסניפים וכי כי הם מקווים שלא יחול מחסור בביצים.

הבוקר כבר בשעה שמונה החלו התורים בסניפים הגדולים של טיב טעם בנתניה, רחובות וראשון לציון.  מאות אנשים וחיכו לפתיחת הסניף בשעה 9:00. לאחר שלוש דקות כבר לא נותרו עגלות פנויות בסניף, הקונים עמדו בין 40 דקות לשעה בתורים הארוכים. בשעות הצהריים עצרה הרשת את שירות המשלוחים היות ולא עמדו בעומס.

יוסי שליו, סמנכ"ל הסחר והשיווק של רשת טיב טעם אמר ל"ישראל היום": "אם בשישי שעבר הסל הממוצע עמד על 300-320 שקלים, אתמול הסל הממוצע עמד על 800-900 שקלים. מספר המבקרים ביום שישי הזה גדל פי 2 וחצי משישי רגיל. עם ישראל קנה הכל מהכל: קופסאות שימורים, מוצרים בסיסיים, גבינות, דברי מאפה. פסטות , רטבים ועוד והם מעמיסים כל הזמן. הרשת נערכה עם עובדים וסדרנים למלא סחורות".

מהרשת נמסר כי "הנהלת ועובדי טיב טעם עובדים בסניפים מאז יום חמישי 24/7 במשמרות על מנת לסדר את המדפים ולמלא אותם במוצרים חסרים. כמו כן כל אגף הלוגיסטיקה דואג למלא מלאי חסר בכל הסניפים בארץ כולל סניפים גדולים ועירוניים".

גם בחנויות הנוחות של תחנות הדלק חלה הסתערות על המוצרים בחנויות. ברשת yellow מספרים על עומס ותורים גדולים מהרגיל, כ- 50% יותר מבשגרה. עיקר הרכישות הן של מוצרי מזון, פירות וירקות, מוצרי ניקוי, שימורים ונייר טואלט. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו