סופית: בחינת הפסיכומטרי הקרובה נדחתה

ההחלטה נפלה: בעקבות הנחיות משרד הבריאות הודיע המרכז הארצי לבחינות על דחיותו של מועד אפריל • "במהלך השבוע יתקימו דיונים לגבי חלופות"

הפיצה את הבחינה הפסיכומטרית (להמחשה) , צילום: Gettyimages

המרכז הארצי לבחינות ולהערכה הודיע היום (שישי) כי מועד אפריל של בחינת הפסיכומטרי נדחה. 

בהודעה של המרכז נמסר כי "בעקבות הנחיות משרד הבריאות, הבחינה הפסיכומטרית הקרובה נדחית (מועד אפריל). במהלך השבוע הקרוב יקיימו מאל"ו וועד ראשי האוניברסיטאות דיונים בנושא לגבי חלופות ההולמות את הנחיות משרד הבריאות. ציבור הנבחנים יעודכן בהתאם".

לפי ההנחיות החדשות של משרד הבריאות שיצאו אתמול "במוסד להשכלה גבוהה אסורה הוראה פרונטאלית וכן קיום בחינות הדורשות נוכחות בקבוצה". אם כי מותרת עבודת מחקר והדרכה אישית בקבוצה של עד 5 אנשים.

בכל מועד נרשמים לבחינת הפסיכומטרי אלפי נבחנים ובכל כיתה יש עשרות נבחנים – כך שקשה לראות את קיום הבחינה קורה. הבעיה שנוצרה לא תשפיע רק על בחינת הפסיכומטרי, אלא על כל הבחינות של מערכת ההשכלה הגבוה, כמו גם מבחן אמי"ר (אנגלית) ומבחני מיון נוספים ארציים וגם כאלו של המוסדות עצמם. 

עוד בנושא:

שגרת חירום: ישראל נאבקת בקורונה

העמוד המיוחד עם כל העדכונים על מצב התפשטות הקורונה>>

"בהלת הקורונה עוברת את הגבול"

נתניהו: סוגרים את בתי הספר והאוניברסיטאות, צריך ממשלת חירום לאומית

 

בחינות הפסיכומטרי עתידות להתקיים ב-6-7 באפריל, מדובר במועד האביב של הבחינה הפסיכומטרית, והוא נחשב לגדול במיוחד – שכן הוא מגיע לפני ההרשמה למוסדות האקדמיים. ההחלטה, צפויה לגרום לכאוס בקרב אלפי צעירים שחלקם זקוקים לציונים לשם הגשת מועמדות ללימודים אקדמיים כבר בשנת הלימודים הבאה.

בתוך כך, ועד ראשי האוניברסיטאות הוציא הודעה לפיה: "האוניברסיטאות נערכו מבעוד מועד לקיום לימודים מרחוק ומסיימות כעת את ההיערכות בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם המל"ג.

בכל המוסדות נערכו עם מגוון רחב של פתרונות ללמידה מקוונת, הרצאות מתוקשבות, העלאת קורסים מצולמים לרשת, שדרוג טכנולוגי בנגישות מרחוק ועוד. אנו נחושים לוודא ככל שניתן שהסטודנטים לא יפסידו את הלימודים בסמסטר הנוכחי, ויקבלו מענה חלופי וראוי ללימוד פרונטלי".

עוד נאמר כי: "האוניברסיטאות יוותרו פתוחות כשאר מקומות העבודה במשק עבור הסגל האקדמי והמינהלי והמשך הפעילות המחקרית, בכפוף להנחיות משרד הבריאות וההוראות הפנימיות שהועברו לסגלים ולסטודנטים ע"י כל מוסד. אנו קוראים לכל המוסדות ולכל הסטודנטים להקפיד על הנחיות  משרד הבריאות ולהירתם למאמץ הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורנה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר