הלסבית הראשונה של דיסני

בפעם הראשונה בתולדות אימפריית האנימציה, תוצג דמות של לסבית מוצהרת בסרט "קדימה" של דיסני מבית פיקסאר • "זה סוג של קרה מעצמו", הסביר הבמאי

צילום: באדיבות פורום פילם // מתוך "קדימה"

חברת "דיסני" הולכת להציג בקרוב ובפעם הראשונה בתולדותיה, דמות מאוירת אשר הינה לסבית מוצהרת. זו תופיע ב-"Onward" ("קדימה")' סרט האנימציה החדש מבית "פיקסר", שעתיד לצאת לאקרנים בארצות הברית ב-6 במרץ. השוטרת ספקטר יהיה שמה של הדמות, שלצד נטיותיה המיניות תוגדר גם על ידי עינה האחת, מה שהופך אותה למעשה לציקלופית. את קולה תדובב השחקנית והתסריטאית לנה וייט, אשר אף היא לסבית.

על פי דיווח של "יאהו אנטרטיינמנט", העדפותיה החד-מיניות של הדמות באות לידי ביטוי לראשונה בסרט בשורה "בתה של בת זוגי גורמת לי לתלוש שיער", הנאמרת מפיה. לטענת יוצרי הסרט, האופן האגבי בו נאמרים הדברים אינו מקרי כלל. "מדובר בעולם פנטזיה מודרני ואנחנו רוצים לייצג בו את העולם המודרני", אמר במאי הסרטי דן סקאנלון. המפיק קורי ראיי הוסיף: "זה סוג של קרה מעצמו. הסצנה, כאשר כתבנו אותה, הייתה די מתאימה לסיטואציה והיא קצת 'פותחת' את העולם (של הדמות). לשם כיוונו".

תגלם את הדמות הלסבית הראשונה של דיסני, והיא לסבית בעצמה. השחקנית לנה וייט // צילום: REUTERS
תגלם את הדמות הלסבית הראשונה של דיסני, והיא לסבית בעצמה. השחקנית לנה וייט // צילום: REUTERS

כאמור, תהיה זו הדמות המאוירת הראשונה מבית דיסני אשר העדפותיה החד מיניות הנן מוצהרות, אך חברת ההפקות כבר חשפה דמויות של הומואים ולסביות בעבר – גם אם לא באופן מפורש. ניסיונות קודמים לשלב דמויות להט"ביות בסרטים כמו "מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר" וגרסת הלייב אקשן של "היפה והחיה" זכו לביקורות מצד רבים על כך שעשו זאת באופן מרומז בלבד, ובשל כך לא נחשבו למייצגות נאמנה של הקהילה.

בעוד בשורת הלהט"ב המוצהר מגיעה רק כעת לבית דיסני, סדרות וסרטים מבתי הפקה שונים כבר שילבו דמויות אנימציה גאות בעבר. בין היתר ניתן למנות את ווילון סמית'רז, עוזרו של מיסטר ברנז בסדרה הוותיקה "משפחת סימפסון", נייג'ל ריטבורן מהסדרה "ארתור" ואחרים. אנשי דיסני עצמם השתעשעו לאחרונה ברעיון להעניק לאלזה, הדמות הפופולרית מהקלאסיקה המודרנית המצליחה "לשבור את הקרח", מאהבת בסרט ההמשך שיצא לאחרונה. בעוד מעריצים רבים של הסרט דרשו לחזות באלזה מצהירה על אהבתה לאישה, הדבר לא בא לידי ביטוי בסרט.

• קורונה? ב"הישרדות" לא מפחדים

• בהרצה: שירות חדש לספוטיפיי

• הכל על "האח הגדול"

• מיוחד: "2020 בסיפורים"

• בריטניה: מנחת הריאליטי התאבדה

• נישואי הסלבס הקצרים בהיסטוריה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר