צילום: ישראל היום // חברי להקת סמוקי בישראל

להקת סמוקי: "זה מדאיג, אבל לא יגרום לנו להפסיק"

הם לא מפחדים מהקורונה, עדיין לא מתעייפים מסיבובי הופעות ארוכים, תומכים בברקזיט וממש לא מתרגשים מהפלונטר הפוליטי בישראל • רגע לפני שיעלו שוב על הבמות בישראל, עמי פרידמן פגש את חברי להקת סמוקי לשיחה פתוחה בקומה גבוהה

להקת סמוקי הבריטית, שהוקמה ב-1964, עברה לא מעט שינויים מבניים עם השנים, כאשר הבולט שבהם התבטא בעזיבתו של כריס נורמן, סולן ההרכב, באמצע שנות השמונים. אבל חרף כל השינויים, ההרכב ממשיך להופיע בכל רחבי העולם. רק בשבועות האחרונים הם הופיעו באוסטרליה, נורווגיה וכעת גם בישראל (הערב, ג', בהיכל התרבות ת"א; מחר ,ד', במרכז הקונגרסים חיפה).

הלהיט שהביא להם את הצלחתם הראשונית היה אמנם "If You Think You Know How to Love Me" מ-1975, אבל ללא ספק השיר המוכר ביותר שלהם, וגם זה שהשיב אותם לתודעה בשנות ה-90' (כשהוסיפו לו שורה פרובוקטיבית אחת) היה הקאבר שלהם ל-"Leaving Next Door to Alice". גם אותו הם מבטיחים לבצע בהופעותיהם השבוע בארץ, אבל היתה פעם אחת שהשיר לא בוצע. לא היה מדובר בגחמה של הרכב שמאס בלהיט הגדול ביותר שלו -  גם על חשבון סיפוק צרכיו הבסיסיים של גרעין המעריצים שלו. על הפעם שזה קרה הם סיפרו ל-"ישראל היום", ועל עוד הרבה בנוסף.

טרי אוטליי ומרטין באלרד, חברי הלהקה, נחתו בישראל בפעם החמישית וזו הייתה הזדמנות נהדרת לדבר איתם על המגפה שמשתוללת וכמה שהיא לא מדאיגה אותם ("יש פאניקה כרגע, אבל זה לא מה שימנע מאיתנו לטוס), דעתם על הבחירות השלישיות בישראל שיתקיימו בעוד פחות משבוע ("אנחנו מבינים דבר או שניים באקלים פוליטי לא שגרתי"), סיבובי הופעות אחרי יותר מ-40 שנה והסוד לשמירה על פעילות אחרי כמעט כל כך הרבה שנים.

• בהרצה: שירות חדש לספוטיפיי

 

• הכל על "האח הגדול"

 

• מיוחד: "2020 בסיפורים"

 

• בריטניה: מנחת הריאליטי התאבדה

 

• נישואי הסלבס הקצרים בהיסטוריה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו