דורס שלוש הנשים לא ישוחרר

לאחר שהורשע בגרימת מוות ברשלנות והפקרתן של 3 בנות משפחה, החליטה ועדת השחרורים לאמץ את עמדת הפרקליטות • "לא ניתן לומר שמסוכנותו לציבור פגה"

שושן ברבי בבית המשפט // צילום ארכיון: קוקו

ועדת השחרורים של בית הסוהר אש"ל קיבלה היום (שלישי) את עמדת הפרקליטות וקבעה שהאסיר שושן ברבי, אשר נידון לעונש של 11 שנות מאסר בגין גרימת מוות ברשלנות והפקרתן של שלוש קרובות משפחה בתאונת דרכים שארעה בנתניה בשנת 2012, אינו ראוי לשחרור מוקדם.

בדיון בוועדה, בראשות השופטת בדימוס ד' בית אור, התנגדה פרקליטות מחוז דרום לבקשתו של האסיר לשחרור מוקדם, זאת בין היתר לאור עברו הפלילי והתעבורתי. בנוסף, נתנה הועדה משקל לעמדתה של משפחת הנפגעות.

בשל הנסיבות המיוחדות והחריגות של המקרה, אשר לדעת המדינה מצביעים על מסוכנות רבה שנשקפת מהאסיר, זאת בשל שתוכנית השיקום שעבר איננה מספיקה.

הוועדה קיבלה את עמדת הפרקליטות והחילה שיקולים נוספים, לפי סע' 10(א) לחוק שחרור על תנאי, אשר קובע, בין היתר, כי "שחרורו של האסיר על תנאי יפגע במידה חמורה באמון הציבור, במערכת המשפט, אכיפת החוק ובהרתעת הרבים".  

בהחלטת הוועדה צוין כי "מדובר במקרה שבו ישנן נסיבות מיוחדות של עבר פלילי חמור שבו גילה האסיר חוסר אכפתיות, רשלנות גבוהה וחוסר אמפתיה לקורבנותיו, וכן סיכן פעם אחר פעם במעשיו את הציבור על רקע של עבירות אותן ביצע בעבר. הוועדה סבורה כי לא ניתן לומר בפה באופן מלא כי מדובר במי שמסוכנותו לציבור פגה.

הוועדה סבורה כי פרק הזמן של 4 שנים שנותר לאסיר לרצות הוא פרק זמן ארוך שמביא לכך שנוצר יחס בלתי סביר בין חומרת העבירות שביצע האסיר, נסיבותיהן והעונש שנגזר עליו לבין תקופת המאסר שיישא בפועל אם ישוחרר היום, דהיינו לאחר 7 שנות מאסר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר