הצמח של נאס"א שיגרום לכם להפסיק לנחור

חוקרי נאס"א איתרו צמח חדש ומפתיע שיכול לגרום לכם ולבן או בת זוגכם לישון טוב יותר בלילה • רמז: הוא מניב פרי טעים

הסוף למרפקים באמצע הלילה? נמצא צמח שמפחית נחירות // צילום: GettyImages

סובלים מנחירות של בן הזוג במהלך הלילה ולא יודעים מה לעשות? יכול להיות שנאס"א מצאו את הפתרון עבורכם.  

מחקר חדש שערכה סוכנות החלל האמריקנית איתר צמח שהכנסתו לחדר השינה, לטענת החוקרים, תקטין באופן דרמטי את כמות הנחירות שלו ותעניק  לכם לילה שקט הרבה יותר.   

מדובר בצמח האננס, ובשבוע שעבר מכרה רשת הקמעונאות הבריטית "מוריסונס" מהדורה מוגבלת של שלו בתוך עציצים, שגודלו בהולנד במשך כמעט שנתיים. והמחיר? 10 לירות שטרלינג בלבד. הסיבה לאפקטיביות הגדולה של צמח האננס בנוגע לנחירות נובעת מהעובדה שהוא פולט חמצן טהור בחדר השינה, ובכך מאפשר לאדם הנוחר אספקה של אוויר טוב ואיכותי, ומקטין את מאמצי הגוף להשיג חמצן.   

צמח האננס. הפתרון שלכם לנחירות? // צילום: GettyImages

עוד בנושא: 

בעטה בבעלה כי נחר - וגילתה שהוא מת

BOSE משיקים אוזניות נגד נחירות

סקר: 65 אחוז נרדמים בנהיגה

ייחודו של צמח האננס הוא לא רק בכך שהוא קולט מהסביבה את הפחמן הדו  חמצני שאנו פולטים בשינה, אלא גם בכך שבניגוד לצמחים אחרים הוא לא זקוק כלל לחמצן ולכן לא קולט בחזרה את החמצן שהוא מייצר. תהליך זה מאפשר לצמח האננס לפלוט חמצן טהור ובכמות יותר גדולה מצמחים אחרים, ומכאן היתרון הבולט שלו עבור אנשים שסובלים מקשיי נשימה, שמתבטאים הרבה פעמים בנחירות במהלך השינה. 

הנחירות נובעת מכך שדרכי הנשימה שלנו עוברות הצרה בשינה. זה קורה לכל אדם, אבל ברגע שיש חסימה חלקית בנוסף להצרה עצמה, נוצרות הנחירות. צמח האננס, כך טוענים החוקרים, יכול לפתור לא פחות מ-45% (!) מהמקרים של נחירות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר