צילום אילוסטרציה: Getyiimages

10 סיבות שיגרמו לכם לעשות מקלחת קרה בחורף

אוהבים מקלחת חמה? חשבו שנית: לפי מחקרים מקלחת קרה עושה פלאים לעור, לשרירים ואפילו למצב הרוח • כבו את הדוד

גם בחורף, גם כשקר – מקלחת קרה קצרה עדיפה לגוף שלכם עשרות מונים ממקלחת חמה. למעשה, התועלת הבריאותית ממקלחת קרה שקולה לחצי צנצנת ויטמינים ומינרלים. לא מאמינים? העיתון ההולנדי "טלחראף" מפרסם 10 סיבות מנצחות למקלחת קרה גם בחורף ההולנדי, קל וחומר בחורף הים תיכוני שלנו.

1. טיפול בעור
רבים נהנים ממקלחת חמה, אך העור שלנו נהנה פחות. לעומת זאת, מקלחת קרה מבטיחה לשמור על השומן הטבעי של העור ועל הלחות שלו. הסיבה: מים קרים סוגרים את הנקבוביות, בעוד מים חמים פותחים אותן.

2. חמצן לנשימה
בגלל הטמפרטורה הנמוכה של המים, הגוף נכנס ל"מיני הלם": הנשימות הופכות עמוקות יותר, והגוף סופג יותר חמצן. מכיוון שגם הלב פועם מהר, הדם יזרום בגוף מהר יותר, ויספק מנה טבעית של אנרגיה. זו הסיבה שמקלחת קרה מעוררת.

3. שיער בריא יותר
מקלחת קרה מבטיחה כי שיערכם ייראה מלא ובריא יותר. בדיוק כמו העור, גם השיער שומר טוב יותר על הלחות עם מים קרים. התוצאה: שיער פחות יבש ויותר מבריק.

 

גם השיער יהיה בריא יותר // צילום אילוסטרציה: GettyImages

 

4. כאבי שרירים
המים הקרים מצמצמים את כלי הדם, כך שהדם מתחיל לזרום מהר במיוחד, וכך מנקז את פסולת השרירים מהר יותר. זה מאפשר לספורטאים למשל להתאושש מוקדם יותר ולהיות מסוגלים למאמץ חוזר מהר יותר. גם למי שלא עוסק בספורט, מקלחת קרה יכולה למנוע כאבי שרירים.

5. שיפור מצב הרוח
מקלחת קרה משפרת את מצב הרוח שלכם. המדענים עדיין לא בטוחים איך זה עובד, אבל בבדיקות נתגלה שמים קרים פועלים ישירות על הנוירונים העצביים שאחראים על האושר.

6. שיפור הזיכרון
למרבה הפלא, ממחקרים מדעיים עולה כי מקלחת קרה תורמת לשיפור הזיכרון לטווח הקצר והארוך. 

7. ירידה במשקל
הגוף מייצר דבר שנקרא "שומן חום" כאשר הוא נמצא בטמפרטורות נמוכות. שומן שממיר אנרגיה לחום, עוזר במאבק בהשמנה.

8. חיזוק המערכת החיסונית
המקלחת הקרה מציבה אתגר בפני הגוף: , ועליו לעשות כמיטב יכולתו כדי להתחמם. תהליך זה של שמירה על חום הגוף הוא טוב למערכת החיסון.

9. נוגדי דיכאון
מחקרים שונים מצביעים על כך שמקלחת קרה יכולה להיות דרך להפיג רגשות דיכאוניים. התזה של מים קרים מייצרת גירויים במוח שיש להם השפעה חיובית על המצב המנטלי.

10. שמירה על הסביבה
מקלחת קרה תהיה תמיד קצרה יותר ממקלחת חמה. כך, משתמשים בפחות מים וכמובן - בפחות אנרגיה (לחימום המים). זה טוב לארנק וזה טוב לסביבה.

חשוב להדגיש: מקלחת קרה רצוי לעשות עם מים בטמפרטורה של בין 10 ל-15 מעלות צלזיוס. לחולי לב עדיף להימנע. גם לשאר האנשים, לא להגזים: אל תעמדו תחת מקלחת קרה יותר מעשר דקות.
 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו