משתמשת בטינדר? תמונותייך אולי נמכרות ברשת

פצחנים חדרו לאפליקציה הפופולרית וגנבו 70,000 תמונות של נשים • התמונות מופצות לכל דורש ברשת האפלה, ויש חשש שיעשה בהן שימוש פלילי

יותר מ -70,000 תמונות של נשים שהשתמשו באפליקציית ההיכרויות טינדר נגנבו השבוע, ושותפו באתר המזוהה עם עבריינות רשת - כך מפרסם אתר Gizmodo

אהרון דה ורה, חבר בכוח המשימה של ניו יורק לתקיפה מינית בסייבר, אמר לתקשורת כי התמונות נתגלו באתר שידוע לשמצה כסוחר בתוכנות זדוניות ברשת האפלה (שם האתר שמור במערכת). ביחד עם התמונות יש גם קובץ טקסט המכיל כ-16,000 מזהי משתמש ייחודיים של טינדר, ככל הנראה המספר הכולל של המשתמשים שנפגעו.

הסיבה שהתצלומים נאספו נותרה לא ברורה, אך זמינותם לפושעי רשת עוררה חששות כבדים כי היא עשויה לשמש לביצוע מעשים בלתי חוקיים נגד המשתמשים עצמם, או לשמש כפרופילי משתמש מזויפים בפלטפורמות אחרות.

גורם בכיר בטינדר אמר ל"גיזמודו" כי השימוש בתמונות או במידע כלשהו מחוץ לתחום האפליקציה אסור בהחלט. "החברה תנקוט בכל הצעדים האפשריים להסרת המידע", נמסר.

בשנת 2017, חוקר של חברת הבת של גוגל הצליח להוריד כ-40,000 תמונות פרופיל השייכות למשתמשי הטינדר. מטינדר נמסר אז כי החברה, "נוקטת בצעדים להרתיע ולמנוע את ניצול הנתונים שלה". על ידי גורמים המבקשים לנצל את ה- API שלה.

גורם בכיר בטינדר אמר לגיזמודו כי מאז האירוע, החברה השקיעה משאבים נוספים במאמץ לטפל בשימוש לרעה באפליקציה שלה. צוות האבטחה שלה, עם זאת, סירב לחשוף את הצעדים הספציפיים שננקטים. "אנו עובדים קשה כדי לשמור על חברינו בטוחים," אמר דובר טינדר. "אנו יודעים שסכנה זו מתפתחת כל העת לתעשייה כולה, ואנחנו מזהים ומיישמים כל העת שיטות עבודה מומלצות חדשות ויכולות להקשות על מישהו לבצע גניבה כזו".

אמיר כרמי, מנהל הטכנולוגיות בחברת אבטחת המידע ESET ישראל מציין כי "קיים חשש בהקשר של 70,000 משתמשות טינדר שהתמונות שלהן דלפו והוא מביצוע פעולות של "קאט פישינג" - פתיחת חשבון מתחזה ברשתות חברתיות. ישנם עבריינים רבים שעושים שימוש בטכניקה הזו כדי להערים על גברים בודדים ולחלץ מהם סכומי כסף גדולים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר