"הכרנו בטינדר - ועכשיו אנחנו מתחתנים"

קריאה אחרונה לרווקים שהרימו ידיים - יש סיכוי לזוגיות רצינית ברשת • 3 זוגות שישנו את מה שחשבתם

היכרויות דרך האינטרנט, ובאמצעות אפליקציות בפרט, מה שבעבר נחשב למשהו שלא מדברים עליו, נהיה ה-דיבור. נראה שהחיים שלנו מתחלקים לשניים: המציאות והווירטואלי. שניהם החלו להתערבב לאחרונה. פייסבוק זה המציאות או המציאות זה פייסבוק?

גם באהבה, הצליח עולם הדיגיטל לשנות את חוקי המשחק ולפתוח דלת בפני אנשים שיותר קשה להם להתחיל עם בחורה בבר אבל יותר קל לעשות לה לייק. היום אפילו לא צריךממש לשבת מול מחשב בשביל להכיר בן זוג - מספיק להשתמש באחת האפליקציות בסמארטפון, בשביל הסיכוי למצוא אהבת אמת. 

פגשנו שלושה זוגות שהמכנה המשותף בניהם הוא שכולם הכירו ברשת וכן, זה הולך להיגמר בחתונה. אז לפני שאתם מתייאשים ומוותרים על אהבה - זה בשבילכם.

"היו לנו הרבה הזדמנויות להיפגש בחיים, אבל בסוף זה קרה רק באפליקציה"

מי אנחנו? קרן לקריץ,31, וניר טל 32. פתח תקווה.

סטטוס:  מאורסים והורים מאושרים לחתול.

איך הכרנו? באפליקציה בשם פיליקס.

****

מה ההיסטוריה שלכם עם היכרויות בעידן הדיגיטל?

קרן: (צוחקת) "אני כבר הייתי מותשת. לפעמים ההתעסקות הזו מעייפת; את כל הזמן קובעת דייטים, מתארגנת מחדש עוברת את אותן חקירות שב"כ מול גברים... כשהכרתי את ניר אמרתי לעצמי שאם זה לא הוא - אני מרימה ידיים."

ואיך היה הדייט הראשון שלכם? הרגשתם שזה דייט רגיל לכל דבר, או קצת טכני, בגלל האופן בו הכרתם?

קרן: "הדייט היה קליל וזורם, דווקא בזכות השימוש באפליקציה, דיברנו מלא לפני שנפגשנו פעם ראשונה. דברנו במשך קרוב לשלושה שבועות".

לא העדפתם כבר להיפגש במקום לדבר מלא?

קרן: "לי היו חששות לאור העבר. אז העדפתי שנכיר טוב לפני שניפגש. יצאנו לאיזה בר בפתח תקווה והרגשנו שהדייט הראשון היה הכי טבעי. כאילו אנחנו כבר מכירים לפני, מה שכבר לא כל כך רחוק מהמציאות, אחרי שאת מדברת עם בן אדם תקופה."

ניר - מהצד שלך, מעניין לדעת אם נכנסת לאפליקציה הזו מתוך חיפוש אחרי מערכת יחסים רצינית? או שהמפגש עם קרן שינה את החוקים?

ניר: "כן, מראש חיפשתי משהו יציב וקבוע."

ומה היתרון בשיטה הזו?

קרן: לפי ההיסטוריה, היו לנו הרבה הזדמנויות להיפגש. שנינו עבדנו בבזק בינלאומי, היינו יוצאים לאותם מקומות ומעולם לא נפגשנו. בסוף הדיגיטל הוא זה שחיבר. וזה היתרון הכי גדול של השיטה הזו. היא תכיר לך אנשים שלא היית פוגשת בשום מקום אחר או שבמקרה שלנו, פשוט לא הזדמן לפגוש." 

תנו טיפים למיואשים

"לא להתייאש, לא להרים ידיים. אם אתם בשלים להכיר מישהו או מישהי למערכת יחסים רצינית, תעבדו בזה! חייבים  לתת לדיגיטל צ'אנס. קרן מוסיפה: "לא רק אני, רוב החברות שלי הכירו את הבן זוג שלהן דרך הפלטפורמות השונות באינטרנט ובאפליקציות".

פרק ב': הזדמנות שנייה לאהבה

מי אנחנו? מורן פז, בת 36 ואיתי שרון, 39, מחדרה.

סטטוס: גרושים+ ילדים,  נמצאים בפרק ב' של זוגיות מאושרת.

איך הכרנו? בטינדר

****

מורן ואיתי הגיעו לעולם ההיכרויות הדיגיטלי (טינדר) אחרי שכבר חוו מערכת יחסים רצינית הכוללת חתונה, ילדים וגירושים. 

"כשאנשים מחפשים זוגיות כשהם עוד רווקים, בלי היסטוריה, זה הרבה יותר קל. כשמחפשים להיכנס לפרק ב' זה קצת יותר מורכב".

תנו דוגמא

מורן: "אני חיפשתי מישהו שנמצא בדיוק  באותו סטטוס שלי; מישהו שחווה ריגוש של חתונה וילדים, שהיה גרוש מספיק שנים ולא גרוש טרי כשעוד רוצים "לבלוע" את כל העולם ויש שיגידו גם להתפרע בחוץ. לי הייתה רשימה מדויקת. ידעתי מה אני מחפשת לפרק ב'".

ואיך האפליקציה עזרה בזה?

"קודם כל היא מסננת אנשים שחבל לבזבז עליהם אנרגיה. לאו דווקא סינון על פי מראה או על פי מיקום אלא גם בדברים יותר מהותיים שלא חושבים עליהם כשעוד רווקים, כמו אם זה בן אדם עם ילדים או לא."

טיפים למי שבשל לפרק ב'?

"תהיו מדויקים ברשימת הצרכים שלכם. אמנם זאת לא רשימת מכולת, אבל ככל שתהיו מדויקים ככה תפגשו את המתאימים לכם. אם אתם אחרי גירושים+ילדים, רוב הסיכויים שאתם יודעים מה אתם רוצים או מחפשים בבני זוג. הראייה יותר מפוכחת. כל האפליקציות האלה עוזרות. תמיד יהיו נפילות, אבל מצד שני אתם לא תתמודדו עם אנשים שלא רלוונטים ומבזבזים זמן ואנרגיה. בסוף זה קורה"!

"רציתי לצאת רק לדייטים שובילו למערכת יחסים רצינית"

מי אנחנו? טניה קרייצמן, 30, נבו שלום, 30, גני תקווה

סטטוס זוגי: מאורסים, הורים "לילדה" קטנה בשם פנדה (תירגעו, מדובר בכלבה שלהם).

איך הכרנו? בטינדר

*****

טניה ונבו הכירו בטינדר לאחר תקופה ארוכה בה נבו כבר כמעט וויתר:  "הייתי כבר על סף ייאוש. אני מראש חיפשתי מערכת יחסים רצינית, אבל כמעט כל הבנות שהכרתי לא חפשו משהו רציני בכלל"!

מפתיע!

נבו: "אולי זה היה בגלל שגרתי בתל אביב באותה תקופה... הייתי בן 29 וכבר בשל למערכת יחסים רצינית, האמנתי שאוכל למצוא אותה בטינדר."

בנות היו משלמות הון בשביל להכיר מישהו כמוך

טניה: "אני, לעומת כל הבנות שנבו דיבר עליהן, הייתי ממוקדת מטרה. לא רציתי לצאת לדייט סתם אלא רק לדייטים שיש בהם פוטנציאל להיכרות למטרת מערכת יחסים רצינית".

אבל אפליקציה כזו עלולה לטשטש את הגבולות בין משהו רציני לחד פעמי, לא?

"זאת סוג של אשליה - אפשר להיכנס ל'לופ' כזה שאתה מרגיש כאילו שיש לך המון אנשים שאתה מכיר שם, עם פוטנציאל למערכת יחסים, אבל בעצם אין לך כלום".

אז למה בישראל 2016 כמעט כולם שם?

"בעידן שלנו אנשים מסתתרים מאחורי המסכים. זה כבר לא כמו פעם שבחור היה ניגש לבחורה בבר. כבר יותר קשה להכיר ככה. העולם הדיגיטלי מנגיש לך בני אדם שנמצאים גם רחוק.  אנשים נתקעים שם, בפלטפורמות השונות באינטרנט, הם לא יוצאים החוצה ואפשר להבין אותם; זה נורא נעים וכיף ההתכתבויות או החיזורים הללו. לצד החיים השגרתיים, מישהו או המון אנשים שמחזרים אחריכם במהלך היום, אבל בלילה ישנים בסוף לבד - אם לא יוצאים החוצה מהלופ."

כמה זמן לקח לכם להיפגש?

נבו: "כמעט שלושה שבועות אבל זה בגלל שכל הזמן צצו דברים, כמו חתונות של אחרים".

טניה מוסיפה: "לא דיברנו המון בכלל, לא נגררנו לשיחות נפש עמוקות לפני שהכרנו".

יכול להיות שלהיכנס לשיחות נפש עמוקות עם כל אדם ואדם לפני שפגשת אותו, שורף את האנרגיות?

טניה: "בדיוק, וזה אחד הטיפים הכי חשובים שאני נותנת לחברות שלי: כמה שפחות לדבר וכמה שיותר מהר להיפגש. שיחות יכולות להיות מדהימות אבל בפנים מול פנים זה לא מה שצפית ואז לא רק שבזבזת את הזמן, אלא גם את האנרגיה וזה מעייף מאוד בשלב מסוים."

אז הטינדר או כל אפליקציה זאת רק הדלת בשביל היכרות ראשונית? 

נבו:"כן. נכון שבדייט הראשון הרגשנו שאנחנו קצת מכירים אבל היה למה לצפות כי לא התעמקנו יותר מדי."

טניה:" זה בעיקר חוסך את המבוכה בהתחלה ומשם הדברים קורים לבד." 

כשיוצאים מהטינדר המסלול אותו מסלול - כאילו הכרתם בתחנת אוטובוס?

בדיוק ככה!

מסר לקוראים?

אל תשללו את זה, להכיר בן זוג  באפליקציה כזאת או אחרת. בסופו של דבר יהיה מה שתחליטו שהיה - אם תחפשו מישהו לערב חד פעמי או מערכת יחסים רצינית, האפליקציה תעזור בכל האפשרויות.

דיאטה, אופנה, מתכונים ועוד המון דברים מעניינים - עכשיו במדור הלייף סטייל! 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר