גליה ישי

בגיל 69: נפטרה השחקנית גליה ישי

הבדרנית הוותיקה, שהחלה את דרכה בלהקת פיקוד מרכז, נפטרה ממחלת הסרטן • "ככה ביום חורפי נעלמת, הדמעות זולגות מעצמן"

השחקנית והזמרת גליה ישי הלכה היום (שבת) לעולמה בבית החולים איכילוב בתל אביב. ישי נפטרה ממחלת הסרטן בגיל 69, והשאירה אחריה שתי אחיות ואחיינים. 

ישי שרתה  בלהקת פיקוד מרכז באחת מתכניותיה המצליחות - "רד אלינו לבקעה" (1969) ובלטה מאד בנוכחות הדרמטית והקומית שלה, מאז ובמשך שנים כיכבה על במות התאטראות השונים (בהם בימות, הבימה, הקאמרי, תיאטרון חיפה, בית ליסין ועוד ) בהצגות רבות כגון: נפוליאון חי או מת, איש חסיד היה, כולם היו בני ועוד, והן בסרטים שונים (מלכת הכביש, לצוד פילים, אנטנה ועוד) ובסדרות טלוויזיה החל מ "רמת אביב ג'", "מתי נתנשק", "החיים זה לא הכל" ועד הסדרות בהן כיכבה לאחרונה:  "מטומטמת", "קופה ראשית", "כפולה" ו"בת אל הבתולה".

 

בשנות ה-70 הייתה חברה בלהקת "רביעית בנות מועדון התיאטרון" יחד עם חנה לסלאו, מיקי קם ועדי לב ובמשך שנים רבות חברה לציפי מור, חברתה, יחד הופיעו השתיים במספר מופעים. 

גם בעולם הילדים לקחה חלק, השתתפה בפסטיבל שירי הילדים בשיר ובפסטיבל שירי משוררים לילדים, בהצגות לילדים,  תרמה את קולה להצגות תיאטרון הבובות של אריק סמית וקריינה תקליטי מוזיקה קלאסית לילדים, ביניהם: בטהובן, שופן, שטראוס ומוצארט, בבימוי מיכאל אוהד. כמו כן, השתתפה בתקליטים "טיול בארץ התווים", "טיף וטף מספרים" ו"קלסיטף" - מוזיקה קלאסית לילדים, יחד עם השחקן יוסי גרבר.

השחקנית ציפי מור, חברתה של ישי ומי שהופיעה אתה על הבמות כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "השמים בוכים וזועמים על לכתה של גליה ישי חברתי ושותפתי במשך שנים רבות שנים של חוויות מצחיקות וחוויות עצובות כאחת. גליה הלכת בטרם עת היו עוד תכניות רבות לעשייה וליצירה! כואב הלב וכמה עצוב והדמעות נושרות מעצמן על אבדן שכזה! ככה ביום כזה חורפי את נעלמת. אני ממלמלת כל הזמן לא יכול להיות לא יכול להיות. זה לא אפשרי זה לא יתכן בכלל. לא יכולה להבין מוות".

השחקנית נועה קירל, ששיחקה לצדה של ישי בסדרה "כפולה" מסרה: "התבשרתי היום בתדהמה ובצער על לכתה של השחקנית גליה ישי. ארבע עונות שלמות ואלפי שעות צילום משותפות אשר זכיתי לשחק לצידה של גליה שהיתה דמות מרכזית בסדרה כפולה, המקצועיות, הצניעות והענווה היו חלק בלתי נפרד ממנה. כולנו כואבים מאוד על לכתה. יהי זכרה ברוך".

יו"ר איגוד אמני ישראל יענקל'ה מנדל ספד לה גם הוא: "קשה לאבד חברי אמ"י יקרים , אמנים מוכשרים שתרומתם לחיינו התרבותיים  בין אם במוזיקה, על הבמה או על המסך נמצאים בכל פינה וכל צומת חשוב בהיסטוריה שלנו, וחברי אמת ביום יום. אנחנו שולחים תנחומים וחיבוק חם למשפחה, ומבטיחים שפועלה לא יישכח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו