צוותים רפואיים יוכשרו להנגשת השירות לבעלי מוגבלויות

הקורס הייחודי במערכת הבריאות ישים דגש על מוגבלות שקשה לזהות • המטרה: להפיג את החשש של המטופלים מלגשת למרפאות

הצוות שהוכשר בשערי צדק // צילום: באדיבות בית איזי שפירא // הצוות שהוכשר בשערי צדק // צילום: באדיבות בית איזי שפירא

קורס ייחודי במערכת הבריאות מציע הכשרה לצוותים הרפואיים להנגשת השירות הניתן לאנשים עם מוגבלות, בדגש על מוגבלות בלתי נראית. אנשים עם מוגבלויות נתקלים לעיתים קרובות בחסמים כשהם מגיעים לקבל שירות רפואי, כגון חוסר היכרות של הצוות עם המוגבלות, חששות הדדיים והיעדר הכשרת הצוותים. הצוותים אמורים לזהות את קשייו של האדם ולהציע לו סיוע ותמיכה מותאמים - אך מבלי שהם עצמם מיומנים בכך.

בעקבות זאת אנשים עם מוגבלויות נרתעים מהגעה למרפאות ולקופות החולים, עניין שיוצר בקרבם תחלואה גבוהה יותר ונטייה להזנחה של בעיות קיימות.

עוד באותו נושא

היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות: כשאין גבול לרצון

חל שיפור בתעסוקת בעלי מוגבלות, אך עדיין קיים פער

אני יודעת שאני מיוחדת, אבל לפעמים זה לא נוח

לאחרונה הושק במכון טראמפ בבית איזי שפירא מערך ההכשרה המקיף, "פרויקט שירות שווה - רפואה בגובה העיניים". מדובר במערך בפריסה ארצית, שמטרתו להכשיר את כלל העובדים במערכת הבריאות להנגשת השירות לאנשים עם מוגבלויות. עד כה התקיימו הכשרות בביה"ח שערי צדק ועבור עובדי שירותי בריאות כללית.

"אנחנו מקבלים משובים מדהימים על קורס ההכשרה מהצוותים האדמיניסטרטיביים ומהצוותים הרפואיים בשטח", מסבירה חני פלד, ראש תחום תיאום מערכות מידע וטכנולוגיות בסיעוד, שירותי בריאות כללית, "לפי מחקר שביצענו במהלך הפרויקט, העובדים אצלנו העידו שיש להם נכונות ורצון להעניק מענה רפואי שלם וטוב לאנשים עם מוגבלויות, אך הם לא תמיד יודעים איך לעשות זאת. ההכשרה העניקה להם את ה'איך'. הם קיבלו כלים להתמודד עם מצבים שהם נתקלים בהם לעיתים קרובות, כאלה שבעבר לפעמים לא ידעו להתמודד איתם או התמודדו איתם לא נכון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר