ארדואן: "נשק גרעיני לכולם – או לאף אחד"

הנשיא הטורקי נאם בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, ואמר: "אי השוויון בין המדינות שיש להן נשק גרעיני ואלו שלא, מערער את האיזון העולמי"

ארדואן באו"ם מחזיק במפת ישראל // צילום: אי.אף.פי

נשיא טורקיה ארדואן נאם בעצרת הכללית של האו"ם, ואמר שאו שיש לאפשר נשק גרעיני לכולם, או לאסור אותו. 

ארודאן אמר: "כוח גרעיני צריך להיות חופשי לכל המדינות, או שיאסר כליל. אי השוויון בין המדינות שיש להן כוח גרעיני ואלה שלא, מערער את האיזון העולמי".

מוקדם יותר היום ארדואן השווה בין השואה "לטבח הישראלי בעזה", בשיחה עם מוסלמים בניו יורק, ועורר סערה בישראל. "כשאנחנו מסתכלים על רצח העם הנאצי נגד יהודים, אנו מסתכלים על הטבח ברצועת עזה מאותה נקודת מבט", כך פורסם בסוכנות החדשות הטורקית אנטוליה. 

ארדואן התייחס גם לסוגיה של ירושלים ואמר: "שום כוח או איום לא יוכלו להניא את ארצו מהגנה ושמירה על זכויות פלשתין וירושלים. סוגיית ירושלים אינה נוגעת רק למוסלמים בפלשתין, אלא היא הכבוד של 1.7 מיליארד בעולם האסלאמי". 

ארדואן שב והדגיש כי סוגיית ירושלים היא קו אדום למדינתו, וכי טורקיה סבורה שהגנת ירושלים היא הגנה על ערכים אנושיים, צדק ושלום.

בתגובה לפניית "ישראל היום", ראש הממשלה נתניהו תקף את דבריו. "מי שלא מפסיק לשקר על ישראל, מי שטובח בכורדים בארצו שלו, מי שמכחיש את הטבח הנורא בעם הארמני - שלא יטיף לישראל. ארדואן, תפסיק לשקר".

גם שר החוץ ישראל כץ גינה בחריפות את הדברים, ואמר: "מי שמפר באופן שיטתי זכויות אדם, רודף באכזריות את הכורדים ותומך בארגון הטרור חמאס, הוא האחרון שיכול להטיף מוסר לישראל. ארדואן תתבייש".

סגן ומ"מ יו"ר הסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל אמר: "ארדואן, הרודן מאיסטנבול, ממשיך להשתלח בעם היהודי ובמדינת ישראל. הייתי מציע לרודן ארדואן לפשפש בהיסטוריה מלאת השנאה ורצופת הרצח והטבח של בני עמו בעם הארמני. אל לו לחצוף מאיסטנבול ששם במעצר את מתנגדיו ורודף את מבקריו להטיף מוסר לעם המוסרי ביותר בעולם ולמדינת ישראל. בזמן שבעזה משתמשים חבריו לארגון האחים המוסלמים בילדים ובמשפחות בכדי לבצע פיגועי התאבדות ותופת כנגד מדינת ישראל, ממשיכה מדינת ישראל לחנך לסובלנות. 

"בנושא ירושלים - לסולטן ארדואן יש חלומות. אני מציע שיתייחס ראשית להגבלת זכויות האדם בטורקיה, למרוּת שתחתיה חיים אזרחי טורקיה לפני חלומותיו הוורודים על ירושלים, בירת הנצח של עם ישראל".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר