התושבים נחרדו מחייה הטרגיים של אנה קארנינה וסופה המר // צילום אילוסטרציה: GettyImages // התושבים נחרדו מחייה הטרגיים של אנה קארנינה וסופה המר // צילום אילוסטרציה: GettyImages

עצומה ברוסיה: לשנות את "אנה קארנינה"

תושבים בקאזאן הזדעזעו מתוכן הרומן הטרגי, שנחשב לאחת מפסגות הספרות הרוסית הקלאסית • "יש לכלול ביצירה של טולסטוי ערכי משפחה חיוביים"

"כל המשפחות המאושרות דומות זו לזו, אך האומללות - אומללות כל אחת בדרכה", מצהיר המשפט הראשון ב"אנה אנה קארנינה", אבל מתברר שלא כולם מסכימים עם משפט הפתיחה ברומן המופת של טולסטוי - ואפילו מוכנים ללכת עם חוסר ההסכמה כמה צעדים קדימה.

תושבים בקאזאן, בירת מחוז טטרסטן שברוסיה, יצאו בעצומה לשנות את תוכן הרומן כדי שיעביר מסרים חיוביים יותר.

בין השאר, דורשת קבוצת התושבים לשנות סיום הרומן, שבו מתאבדת הגיבורה הראשית, אנה קארנינה, ולחדול "מלהפיץ תעמולה של ניאוף ואובדנות".

מה לב טולסטוי היה אומר? // צילום: GettyImages

רקע קצרצר: אנה קארנינה עוזבת את בעלה ואת בנה למען רומן עם וורונסקי ולזוג נולדת בת, אך אינה מסוגלת להתגרש ממנו כי המשמעות תהיה ניתוק הקשר עם הבן. גם הזוגיות מחוץ לנישואין מידרדרת וקארנינה, שחייה הגיעו למבוי סתום, משליכה עצמה אל פסי הרכבת.

לאחרונה העלה תיאטרון בקאזאן הצגה ניסיונית בנושא, שלוותה בפרסום מאסיבי ברחבי העיר, וכאמור, לא כולם אהבו את הפרסום.

במכתב שהפנו לשרת התרבות של הרפובליקה האוטונומית ולבכירים נוספים, כתבו מובילי המחאה כי לנוכח הפרסום האגרסיבי של ההצגה "והפופולריות העולה של הרומן", יש לעצור את "התעמולה ההמונית של הניאוף וההתאבדות, המוטמעים בקאזאן באמצעות פרסום של 'אנה קארנינה'", וכן "לשנות את תוכן הרומן, ולכלול ביצירה של טולסטוי ערכי משפחה חיוביים, הקרובים לעמנו ותואמים את מסורות ארצנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו