צילום: טל גבעוני // מירי מסיקה וגפן ברקאי ב"זה לא הגיל"

מירי מסיקה: "בחיים לא עבדתי קשה כל כך"

הזמרת מגלמת בסדרה "זה לא הגיל" אישה שמתאהבת בבחור צעיר ומגלה: "בכלל לא רציתי את התפקיד" • וגם: על הריאליטי הבא, המשיכה למבוגרים ממנה ושיתופי הפעולה עם קרן פלס ונועה קירל

הערב עולה בקשת סדרה קומית חדשה, "זה לא הגיל", שבמרכזה רומן לא שגרתי בין טליה, עורכת דין מצליחה, גרושה עם שלושה ילדים, שמנהלת רומן עם החבר הכי טוב של בנה הבכור. 

את דמותה של טליה משחקת לא אחרת מאשר הזמרת מירי מסיקה. "הגעתי לפגישה בקשת, ואיך שאבי ניר ראה אותי - הוא אמר, 'אולי מירי תעשה את התפקיד?'", מספרת מסיקה. "מתברר שהם חיפשו המון זמן שחקנית, והיו המון אודישנים - ולא מצאו. אולי כי זהו תפקיד טיפה מאיים, ולוקח לך זמן להבין את האישה הזאת".

• נבעט החוצה: הדחה ראשונה בתולדות "גולסטאר"

• מאבק על דגל ישראל: קליפ טעון לדודו טסה

• הישראלי שהציל את "ג'יימי לאניסטר" 

לדברי מסיקה, "שנה לפני כן הצטלמתי לפיילוט לסדרה של גורי אלפי כדמות שנרצחת אחרי כמה סצנות. הלכתי בשביל הכיף ואבי זכר אותי מהתפקיד הזה וחשב שאני יכולה להתאים לסדרה. אני חושבת שיש פה מסר. צריך לוותר על האגו שלך. הלכתי לעשות תפקיד קטן, של נרצחת, בפרויקט שלא עלה בכלל, באתי בשביל הכיף - וזה גרם לי לקבל משהו אחר בכלל".

ברגע שהוצע לך התפקיד ב"זה לא הגיל", חשבת שאת רוצה לעשות את זה? 

"לא רציתי לעשות את זה. באתי לאודישן מתוך נימוס, ודווקא בגלל שלא רציתי את זה - קיבלו אותי. עשו לי מלא מאצ'ינג (התאמות; ע"ס) מול שחקנים צעירים וחתיכים. אמרתי לעצמי, 'יאללה, אם אני כבר פה' ואלתרתי. הייתי מאוד משוחררת. שמתי את האגו בצד - והתקבלתי. כמו שאני מכירה את עצמי, אם הייתי רוצה את התפקיד מאוד - בחיים לא הייתי מתקבלת". 

הגיעה לאודישן מתוך נימוס. מירי מסיקה // צילום: דודי ועקנין

את דמותו של ישי, מדריך הגלישה והמאהב הצעיר של מסיקה בסדרה, מגלם השחקן והדוגמן גפן ברקאי (24), אליל נוער ששיחק בסדרות "יומני החופש הגדול" ו"OBOY".

"כשגפן לא מגולח הוא נראה בן 12", צוחקת מסיקה, "אבל יש לו נשמה בוגרת ואני מבינה למה בחרו בו. היה בו עומק שלא היה באחרים, כזה שמאפשר לך להאמין שטליה רואה בו משהו על אף גילו הצעיר והמראה הלא מחוספס שלו. יש בו משהו בוגר ממני ומיושב ממני. כלפי חוץ זה היה יכול להיראות גימיק של לצאת עם דוגמן, אבל גפן במהות שלו הוא קודם כל שחקן, שבמקרה הוא גם מאוד חתיך". 

בסדרה טליה וישי, שמתמודדים עם פער גילים של עשרים שנה לטובתה, מסתירים תחילה את הקשר בגלל הסביבה שלא מוכנה לקבל אותו. אחרי תקופה מסוימת הם מחליטים "לצאת מהארון" עם הזוגיות שלהם, וזה לא קל. 

"באופן אישי, צעירים זה לא הטעם שלי", אומרת מסיקה, "אבל אני יכולה להבין מישהי שתתאהב בבן 22 בהנחה שהוא אישיות חריגה".

קשר מהסוג הזה יכול לשרוד במציאות לדעתך?

"זה הכל תלוי מי הבן אדם. אני זוכרת שרמי קלינשטיין התחיל לצאת עם אלכס, והרבה הרימו גבה. אבל מההיכרות שלי עם אלכס - היא כל כך בוגרת ומחוברת לקרקע. בגיל היא חצי ממני, אבל הרבה יותר בוגרת ממני. היא עשתה תואר ומגדלת שלושה ילדים, ויכול להיות גם גבר כזה. אני הכרתי את אורי שלי (אורי זך, בעלה; ע"ס) כשהוא היה רק בן 22, אבל הוא היה מאוד עמוק ומכיל. כל חיי נמשכתי למבוגרים ממני, וזה שאורי גדול ממני רק בשנתיים זה קצת הפתיע, אבל באישיות שלו הוא היה בוגר ממני משמעותית". 

יש בכל זאת אישזהו דמיון בינך לבין הדמות של טליה? 

"ביקשתי מהתסריטאים להיות טיפה רחמנים כי אני לא הטייפ־קאסט של הדמות, אבל דווקא בגלל שהאישיות שלי כל כך שונה מהדמות - נוצר איזון הגיוני והיא מייצרת איזשהו חום. הדמות של טליה טבעית מאוד, וזה הצריך ממני הרבה עבודה כי בטבעי שלי אני מוגזמת מאוד. זה היה האתגר העיקרי שלי. הבמאי אורן שקדי כל הזמן אמר לי להקטין".

מה חשבת כשצפית בסדרה? 

"אני ביקורתית מאוד, ואני צריכה פרספקטיבה של זמן. התגובות הן נהדרות. אני קצת מבואסת שהדמות שלי היא היחידה ששפויה בכל הסיטואציה הזאת. כמו שסיינפלד נורמלי וכולם סביבו משוגעים. דווקא בא לי להיות במשוגעים". 

איך התכוננת לתפקיד?

"למדתי בעבר משחק אצל סופי מוסקוביץ'. לקראת הצילומים הלכתי לערן פסח (קואוצ'ר של שחקנים; ע"ס) אחרי שראיתי מה הוא עשה עם רותם סלע ועם מלי לוי. הוא פשוט הציל אותי. לא ידעתי לקראת מה אני נכנסת. הייתי מגיעה אליו בסוף כל יום, לומדת איתו טקסטים, ובבוקר למחרת מתייצבת בצילומים. אני חושבת שבחיים לא עבדתי קשה כל כך". 

רוצה להישאר חברה של נועה קירל. מירי מסיקה // צילום: קוקו

את מצטרפת כשופטת ל"בית ספר למוזיקה". 

"אתה מזכיר לי את זה ואני נלחצת. אמרתי שיותר לא אעשה ריאליטי, אבל בגלל שמדובר בילדים - זה משהו אחר וזה שבה אותי. את הריאליטי של המבוגרים מיציתי. הייתי בהרבה פורמטים, אבל בגלל הילדים אמרתי כן. יש לי חולשה לילדים. חוץ מזה אני שופטת עם נועה קירל, והילדים שלי לא יסלחו לי אם לא אהיה חברה של נועה קירל".

ומה לגבי המוזיקה שלך? 

"מתוכננות לי שתי הופעות גדולות, אחת באמפי שוני ב־20 ביולי ובלייב פארק ראשל"צ ב־24 באוגוסט. ההופעה בלייב פארק תהיה חגיגה נשית גדולה שבה אני מארחת את קרן פלס. זה נדמה שאנחנו תמיד יחד, אבל אנחנו אף פעם לא שרות יחד על במה".

• העולם התהפך: ניקי מינאז' תופיע בסעודיה?

• גילי מוסינזון: שכבתי עם דנה אינטרנשיונל

• צפו: דואט של סנופ עם זמר ישראלי

פרויקט 30 שנה ל"סיינפלד":

• יד המלך: הכוכבים שהתחילו ב"סיינפלד"

• קולו של דור: המהפכה של "סיינפלד"

• חידון ידה ידה: יודעים הכל על "סיינפלד"?

• רוצים להשאר מעודכנים? בואו לאינסטגרם

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו