עידו מוסרי: "מאסתי בחיי הרווקות"

בספטמבר תעלה בתיאטרון גשר הקומדיה של חנוך לוין "רווקים ורווקות" • עידו מוסרי, שמגלם את התפקיד הראשי, מודה שהוא מזדהה עם הדמות - רווק מתלבט שמתקשה לוותר על החופש שלו

צילום: דניאל קמינסקי // "תמיד חלמתי להיות שחקן לויני". מוסרי

במרכז המחזה "רווקים ורווקות" מאת חנון לוין, שיעלה בתיאטרון גשר בספטמבר, נמצא זניידוך, רווק מתלבט שמאורס לפלוציקה. אלא שאז הוא פוגש בחורה אחרת, שגרה מול פלוציקה, ונקרע בהתלבטות בין השתיים. המחזה מתרחש כולו בלילה אחד ובבניין אחד, ואת התפקיש הראשי מגלם עידו מוסרי. 

"לוין הוא בעיניי המחזאי הטוב ביותר שהיה פה", אומר מוסרי. "הוא מחונן וגאון ברמות שקשה להסביר ולתאר. יש לי את כל המחזות שלו בבית, קראתי את כולם ותמיד הערצתי את המחזות שלו. נגעתי לא מעט במחזות שלו בתור סטודנט בניסן נתיב, גם בקאמרי שיחקתי ב'אורזי המזוודות' ועכשיו בתיאטרון גשר ב'יאקיש ופופצ'ה'. 

"תמיד חלמתי להיות שחקן לויני. אני לא רוצה להעיד על עצמי אבל נדמה לי שאני כזה (צוחק). הטרגי־קומיות זה משהו שאני מרגיש שיש בי כאדם וכשחקן. דמויות עם אמת כואבת ומשעשעת בו זמנית. כשפנו אלי מגשר עם ההצעה לתפקיד - הייתי כל כך מאושר. בחדר החזרות אני מרגיש בחלום שאני לא רוצה שייגמר. כל יום חזרות בשבילי הוא תענוג צרוף, להתמודד עם הכתיבה הגאונית של לוין ועם הבימוי של עמית אפשטיין, עם קאסט מצוין (נטע שפיגלמן, מיקי לאון, רות רסיוק ויריב דהן - מ"כ) ותחת המטרייה האהובה של תיאטרון גשר".

• הישראלי שהציל את "ג'יימי לאניסטר" 

• העולם התהפך: ניקי מינאז' תופיע בסעודיה?

• גילי מוסינזון: שכבתי עם דנה אינטרנשיונל

• צפו: דואט של סנופ עם זמר ישראלי

לדברי מוסרי, "יש לי הרבה מונולוגים מדהימים שם. זו כמעט פרפראזה על המלט, יש מונולוג שהוא מעין 'להיות או לא להיות' שחנוך לוין הפך ל'להתחתן או לא להתחתן'. הוא בסחרחורת של התלבטות נצחית וחוסר יכולת להחליט. ההתפתחויות כמובן הופכות מטורפות ואבסורדיות שרק מסבכות אותו יותר ויותר". 

בקרוב יוציא סינגל. עידו מוסרי עם אחיו, טל // צילום: קוקו

מזדהה קצת עם הדמות של זניידוך? 

"אני חי את הרווקות ואת ההתלבטות הזאת כבר שנים רבות. אני רווק בן 41 ומאסתי בעולם הרווקות. העבודה על ההצגה חידדה אצלי מאוד את תחושת הבדידות והכמיהה למצוא את הביחד שלי ולהתמסד. מצד שני היא גם האירה צדדים שקיימים בי הרבה מאוד שנים: הפחד לאבד את החופש ואת האפשרות לחלום".

עד שתעלה "רווקים ורווקות", מוסרי משחק בהצגה אחרת בתיאטרון גשר, "במנהרה", שחוזרת הערב להציג. מדובר בסאטירה פוליטית שביים עירד רובינשטיין ועלילתה עוסקת בחיילי צה"ל ואנשי חמאס שנתקעים יחד במנהרה.

"אנחנו רצים כבר יותר מ־200 הצגות עם 'במנהרה', כולל סיבוב בארה"ב שזכה להצלחה גדולה", אומר מוסרי. "חרשנו איתה את כל הארץ ועוד היד נטויה. התגובות להצגה כל פעם מחדש מרגשות אותנו כי הקהל ממש בהיסטריה. זו סאטירה עכשווית מאוד, עם חלקים מאוד ריאליסטיים, בניגוד לחנוך לוין שיש בו פיוט וסגנון מאוד ברור".

בימים אלה אפשר לראות את מוסרי גם בפארודיה "המוסד" בקולנוע, ובקרוב גם יתחיל צילומים לעונה הרביעית של תוכנית הטולוויזיה "היהודים באים". במקביל הוט מטפח קריירה מוזיקלית וב־27 ביולי הוא יקיים הופעה חגיגית באוזן בר לציון עשור לאלבומו הראשון והיחיד עד כה. 

"ממש בקרוב אוציא סינגל חדש", אומר מוסרי. "רוב הציבור לא מכיר את הצד המוזיקלי שלי אז אני מזמין את כולם לבוא ולהכיר".

פרויקט 30 שנה ל"סיינפלד":

• יד המלך: הכוכבים שהתחילו ב"סיינפלד"

• קולו של דור: המהפכה של "סיינפלד"

• חידון ידה ידה: יודעים הכל על "סיינפלד"?

• רוצים להשאר מעודכנים? בואו לאינסטגרם

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר