לאחר שהואשמה בגזענות: ספורה סוגרת סניפים ליום אחד

אחרי שברשת אמרו כי הם לא עושים משלוחים לפלשתין, מסתבר כי ספורה הסתבכה עם כהי העור שטוענים שחוו יחס משפיל מהמוכרים בחנויות בארה"ב

ענקית הטיפוח ספורה לא יורדת מהכותרות: אחרי שברשת אמרו כי הם לא עושים משלוחים לפלשתין בתשובה לשאלה של גולשת ישראלית האם החברה מבצעת משלוחים לישראל – מה שיצר ויכוח פוליטי שבא לביטוי בכל פוסט שהעלתה החברה לרשתות החברתיות.

היום (רביעי) מתברר כי חוסר יחס החברה כלפי מגזרים מסוימים מצריך בדיקה מעמיקה, כך שהיחס של הרשת כלפי הגולשת הישראלית הוא קצה הקרחון של גזענות ויחס מפלה.

ברשת חדשות CBS דיווחו כי חברת ספורה תסגור את כל הסניפים ליום אחד כדי שעובדי החברה בכל קליפורניה, 16 אלף עובדים, יעברו הכשרה בנושא סובלנות כלפי השונה, זאת לאחר שכבר התגלו מספר מקרים לאחרונה של עובדי החברה שנוקטים בגזענות כלפי לקוחות כהות עור. 

ההחלטה התקבלה לאחר תלונה של הזמרת SZA בטוויטר, בה תיארה כי בסניף החברה בקליפורניה, אליו הגיעה בחודש אפריל האחרון כדי לרכוש מוצרים, שומרים שעמדו בחנות עצרו אותה לבדיקה ולתשאול כדי לוודא שהיא לא גונבת מוצרים.

בחשבון הטוויטר של הזמרת, לה יש 2.7 מיליון עוקבים, תיארה את המקרה. בתגובה לציוץ בטוויטר הגיבו בחשבון החברה "אנו מצטערים לשמוע על החוויה שהייתה לך בסניף ומתייחסים לתלונות מסוג זה במלוא הרצינות".

מקרה נוסף שקרה בניו יורק פורסם על ידי השחקנית ההוליוודית לזלי ג'ונס בטוויטר: "שלחתי את המאפרת שלי יחד עם אשתו של חבר לסניף ספורה בברודווי בניו יורק, כשהיא הייתה צריכה מייק אפ והדרכת שימוש. שתיהן התקשרו אליי משם בדמעות וסיפרו על היחס הנוראי שקיבלו מנציגת המכירות".

מהחברה יצרו קשר עם השחקנית באופן פרטי והתנצלו על המקרה שהתרחש שבועיים לאחר שהחברה הודיעה על סדנת הערכים לעובדים, מה שהוסיף שמן למדורה ברשתות החברתיות וגרר דיווחים על מקרים נוספים שאירעו לאנשים בסניפים שונים של הרשת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר