איך תוכלו לזהות אם בן הזוג בוגד בכם?

מחקר חדש שפורסם באוסטרליה חשף: גברים בוגדניים מפתחים מראה שרירי זוויתי יותר, אך נשים בוגדניות לא משנות את הבעת הפנים

צילום: Getty Images // ככל שפני הגבר זוויתיות יותר - הסיכויים שהוא יבגוד גדלים

האם ניתן לזהות גבר בוגדני על ידי מבט? התשובה לכך היא כנראה חיובית. עוד דבר שמעניין לציין הוא שנשים בוגדניות קשה יותר לזהות. המסקנות האלה נחשפו לאחרונה במחקר חדש שפורסם על ידי ביטאון החברה המלכותית הבריטית למדע, ושנערך על ידי חוקרי אוניברסיטת מערב אוסטרליה.

החוקרים הראו ל-1500 נסיינים, 200 תמונות של גברים ונשים שבגדו או נותרו נאמנים. מתשובות הנשאלים התברר באופן חד משמעי כי בעוד שבנוגע לנשים אי אפשר היה לזהות מי בוגדנית לפי התמונה, בנוגע לגברים, התוצאות היו חד משמעיות והרבה למעלה מאשר הערכות מקריות. למעשה, כ-20 אחוז מהנבדקים קלעו בכל אחת מהקביעות שלהם בצורה מלאה, כשאחרים ואחרות גם זיהו בוגדנות גברית בצורה טובה יחסית. 

עוד בנושא: 

איך להתמודד עם בן זוג מכור?

גירושים בפתח? עשו הסכם שלום בית

להביא את ניקיון האביב לזוגיות

במילים אחרות, במקום שאישה תעקוב אחרי בן הזוג שלה, תחטט לו בסמארטפון ובמיליים היא פשוט צריכה לשים לב יותר לתנועת שרירי הפנים שלו.

מסתבר שגברים בוגדניים נוטים לפתח מראה שרירי זוויתי יותר, קרי שרירי פנים קצת יותר מתוחים. זאת בניגוד לנשים, שלא משנות את הבעת הפנים שלהן. למעשה ככל שפני הגבר זוויתיות יותר כך הסיכויים שהוא יבגוד או בגד גדלים.

יכולת ההבחנה המפתיעה הזו, שמבדילה בין נשים לגברים, מוסברת על ידי החוקרים באבולוציה הקדומה של האדם בה נשים היו צריכות לפתח יכולת לזהות פרטנר מיני אמין יותר, ולכן החלו לאבחן את ההתנהגות של הגבר ולזהות סימנים לנאמנות או בוגדנות באופן התנהגותי ולא מילולי.

בניגוד לגברים, שלא פיתחו את היכולת הזו ביחס לנשים, בגלל שהם ככל הנראה משקיעים פחות בגידול הדור הבא.

את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר