אקזיט ענק: מקדונלד'ס רכשה סטארט-אפ ישראלי

Dynamic Yield נקנתה ביותר מ-300 מיליון דולר, בזכות טכנולוגיה שמאפשרת שירות עצמי ברמה גבוהה • "הטכנולוגיה מתאימה עצמה למצב בשטח"

עבודה היא לכולם - גם לבני הנוער?, צילום: מוטי רייף

ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס רכשה היום (שלישי) את חברת הסטארט-אפ הישראלית Dynamic Yield בסכום של יותר מ-300 מיליון דולר.

בהודעה שהוציאה מקדונלד'ס היא מציינת שטכנולוגיית הפרסונליזציה של החברה הישראלית תאפשר לה לצמוח באופן משמעותי. העסקה מגיעה בתקופה שבה מקדונלד'ס חווה קשיים בתחרות מצד רשתות מתחרות שמשקיעות בדיגיטל ובשירותי משלוחים. 

Dynamic Yield הוקמה ב-2012 על ידי ליעד אגמון ועמרי מנדלביץ׳ ומעסיקה כיום כ-200 עובדים, שכמחצית מהם בישראל. עד היום גייסה החברה כ-80 מיליון דולר.


View this post on Instagram

I’m loving it @lagmon הלב מתפוצץ מגאווה.

A post shared by Shaily Shindler שי-לי שינדלר (@shaily_shindler) on

Mar 25, 2019 at 3:38pm PDT

בשיחה עם "ישראל היום" אמר ליעד אגמון: "מה שמקדונלד'ס צריכה מאיתנו זו טכנולוגיה שמשמשת מנוע לקבלת החלטות אוטומטית ויכולה לשפר את השירות ללקוחות הרשת בכל העולם. מדובר בכל המקומות שיש בהם אלמנט דיגיטלי כמו הקיוסקים של מקדונלד'ס, שמאפשרים לבצע הזמנה אישית או הדרייב-אין. כלומר, בכל המקומות שבהם יש מסכים דיגיטליים.

"הטכנולוגיה שלנו תפעיל את המסכים. למשל, אם צרכן נמצא במסעדה בפלורידה ויש שרב, המסך יידע להציע לו מילקשייק ולא קפה חם. באמצעות הטכנולוגיה שלנו אפשר לדעת מהו מזג האוויר באזור, מהי השעה ופרטים נוספים. דוגמה נוספת: אם יש תורים, הטכנולוגיה תמליץ באותו רגע על המנות הכי מהירות כדי שהצרכן יהיה מרוצה. הצרכן יוכל לראות את זה במסכים בסניפים וזה יהיה גם באפליקציה".

אגמון גם סיפר על הגאווה שהם מרגישים לאחר תהליך של שנה עם מקדונלד'ס, עסקה שעליה הם עובדים הרבה זמן. "בקונטקסט רחב יותר, זה הסטארט-אפ השלישי שאני מביא לישראל, שנקנה על ידי חברות ענקיות. מקדונלד'ס פעילה בישראל באמצעות זכיין, וזה מדהים שמקדונלד'ס העולמית החליטה לעשות את הפיתוח שלה דווקא בישראל. מבחינת הפעילות שלנו בארץ, התוכנית היא להגדיל את מרכז הפיתוח. אנחנו שומרים על המותג ונמשיך לעשות זאת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר