מה קרה למתיו מקונוהיי?

השחקן זוכה האוסקר מגיש בסרט "מים שקטים" הופעה שנראית כמו פרודיה • גם אן האת'אווי, שמשחקת לצדו, עושה עבודה רעה • מבקר הבית לא מבין איך יוצרים ושחקנים ברמה כזאת יצרו סרט כל כך רע

אן האת'וואי ומתיו מקונוהיי

רק החלה, וכבר יש לנו מועמד נוסף לתואר הסרט הרע של השנה (אחרי "מיסטר גלאס", כמובן). קבלו את "מים שקטים", מותחן מופרע, מופרך ומהמם בעליבותו שיגרום לכם לפרצי צחוק בלתי נשלטים ולמידה לא מבוטלת של תדהמה.

הדבר המפתיע באמת בסרט הזה (מעבר לעד כמה הוא גרוע) הוא העובדה שהאנשים שעשו אותו דווקא אמורים להיות מאוד מוכשרים. סטיבן נייט, שכתב וביים אותו, למשל, מתהדר ברזומה מרשים שכולל את הסדרה המוערכת "פיקי בליינדרז" ואת הסרטים המומלצים "סימנים של כבוד" ו"לוק". שלא לדבר על מתיו מקונהיי, אן האתאוויי וג'ייסון קלארק - שלושת כוכבי הסרט, שהוכיחו כולם שהם יכולים להיות מצוינים, בהינתן התנאים הנכונים.

מיותר לציין שהתנאים שנייט מארגן עבור שלושת שחקניו ב"מים שקטים" הם הכל מלבד התנאים הנכונים. מקונהיי מגלם את בייקר דיל - דייג מרושש, מבואס ובודד שמתגורר על אי קטן ופסטורלי. כמו הזקן ב"הזקן והים", גם דיל - שמעשן בשרשרת ושותה ללא הפסקה - מקדיש את חייו ללכידתו של דג ענק ואגדי. אך בינתיים, כדי לשלם את החשבונות, הוא מקיים יחסי מין בחוסר חשק עם השוגר מאמא שלו (דיאן ליין) ומחכיר את סירתו למליינים שיכורים.

 • רוצים להישאר מעודכנים? בואו לאינסטגרם של תרבות היום!

 • דודו פארוק מקונדומים, נטע ברזילי מפאייטים

ואז מופיעה קארן (האת'אוויי) - האקסית המיתולוגית של דיל ואם בנו - ומציעה לו עסקה מהשטן. בעלה החדש (קלארק), כך מסתבר, הוא שמוק אלים ומתעלל שאוהב לדוג. אז למה שדיל לא ייצא איתו לים על הסירה שלו וידאג לכך שהוא לא ישוב? אם יסכים, קארן מבטיחה לו אתנן של לא פחות מעשרה מיליון דולר. אה, ובנוסף הוא גם יוכל להתאחד עם בנו. עסקה לא רעה, לכל הדעות.

הסרט עצמו, לעומת זאת, הוא עסקה רעה פר אקסלנס. מקונהיי - שמסתובב כאן בטריטוריות האמוציונאליות של "בין כוכבים" - מגיש הופעה כה אינטנסיבית שהיא נראית כמו פרודיה. האת'אוויי, מצדה, היא הפאם פאטאל הכי פחות סקסית שנצפתה על המסך מזה זמן רב. אפילו לעשות כאילו שהיא מעשנת היא לא יודעת. ועם כל הכבוד, מה שווה פאם פאטאל שלא מצליחה לעשן סיגריה באופן משכנע? לא הרבה.

על כל פנים, כל הסינופסיס המתיש הזה הוא רק מבוא לטירוף האמיתי שעוד ממתין לצופים. שכן בשלב מסוים נייט מושך את השטיח מתחת לרגלי הסרט וחושף ממד שלם נוסף שמשנה את כל מה שחשבנו שאנחנו יודעים עד לאותה נקודה. יש רק שתי בעיות קטנות עם המהלך הנועז הזה. הראשונה היא שניתן להריח את הטוויסט מגיע ממרחק של קילומטרים. השנייה היא שהטוויסט הזה מגוחך לחלוטין.

בסיכומו של עניין, "מים שקטים" הוא סרט מבדר ובלתי נשכח, אבל מכל הסיבות הלא נכונות, וכל שנותר לעשות הוא לברך את סטיבן נייט על כך שהצטרף לקבוצה מכובדת של יוצרים מוערכים - כמו ניל לביוט ("איש הקש"), אלן פרקר ("חייו של דיוויד גייל"), פרנסיס פורד קופולה ("ג'ק") והאחים כהן ("להרוג את הליידי") - שיום אחד החליטו להדהים את העולם ולעשות סרט כל כך גרוע שהוא כמעט טוב. 

"מים שקטים", ארה"ב 2019 

ציון: 2

 

 • "בוורלי הילס" 2019: לא מה שחשבתם

 

 • הדברים שחמקו מעיניכם בקליפ החדש של נטע

 

 • הדמויות ההזויות בתולדות האירוויזיון

 

 • מי הדמות הוולגרית בתולדות "האח הגדול"?

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר